Serviciul ALOPEDI, apelat de peste 5.500 de părinți în primul semestru al anului

Serviciul ALOPEDI 0364-917 a fost apelat, în primul semestru al acestui an, de 5.522 de părinți, majoritatea apelurilor finalizându-se cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (70,5%)  – relevă datele unei analize a activității serviciului telefonic de tip ,,Call-Center” destinat obținerii de sfaturi medicale pediatrice de urgență, realizată de conducerea Consiliului Județean Cluj, împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca.

Conform analizei, în perioada menționată, numai cinci cazuri au necesitat intervenția serviciului de ambulanță, iar 606 dintre copiii evaluați telefonic au necesitat consult imediat în UPU sau la camerele de gardă.

Cel mai frecvent motiv de apelare (22,3% dintre apeluri) a fost febra, iar problemele respiratorii și cele digestive au avut o pondere aproximativ egală, de 17,3%, respectiv 15,8 %.

Deși serviciul a fost dedicat zonei metropolitane Cluj-Napoca, au fost preluate apeluri și din alte zone, 12,35 % din acestea provenind din București, 2,5% din Brașov și 2% din Constanța. 89 de apeluri au fost primite de la români aflați în afara țării.

ALOPEDI 0364-917 este serviciul gratuit de sfat medical telefonic de urgență al Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, asigurat printr-o linie de gardă special dedicată. Evaluarea se face prin întrebări ce stabilesc gravitatea stării copilului, precum și momentul în care copilul are nevoie de consult medical direct.

M. T.

Articole din aceeasi categorie