Plictiseală de campanie

Alegerile bat la ușă, și peste cîteva zile vom fi chemați la urne ca să ne alegem primarii și consilierii pentru următorii patru ani. De chemat suntem chemați, dar oare câți dintre noi se vor deranja să meargă până la secțiile de votare, mai ales că nici candidații și nici programele pe care le au (sau, mai degrabă, nu le au) nu ne îndeamnă prea tare la așa ceva.
Așa cum arătam recent, avem o listă lungă de aspiranți la fotoliul de edil șef, pe care dacă aruncăm o privire, găsim nume cunoscute în spațiul public, dar în egală măsură „iluștri necunoscuți”, care ar putea purta eticheta de umplutură, reprezentanți ai unor formațiuni politice mici, dar cu ambiții mari. Cu alte cuvinte, găsim pe lista celor care visează la fotoliul de primar al municipiului Cluj-Napoca, o mulțime de candidați apăruți de nicăieri, mulți dintre ei invizibili până acum, înscriși în cursa electorală cu programe stufoase și pline de idei, una mai grozavă ca alta.
În buricul târgului se vorbește de un singur candidat adevărat și de ”alții 13”, care numai contracandidați nu sunt numiți. Cu toate acestea, deși suntem în plină campanie electorală, aspiranții la funcții administrative, mai ales la cea de primar al municipiului Cluj-Napoca, nu se prea sinchisesc să se facă remarcați. Dacă ne uităm puțin în jur, observăm o totală amorțeală, atât în ce privește acțiunile electorale ”pe viu”, cât și la cele de pe internet.
Actualul primar se promovează pe rețelele de socializare ca și până acum (adică fără să facă prea multe eforturi), un alt candidat vrea un Cluj verde, iar altul oferă soluții pentru trafic negăsite de nimeni până acum. Și cam atât.
Toți își susțin ideile, atâtea câte au, prin afișe electorale și bannere de modă veche. Unde sunt, însă, dezbaterile? Sau nu își mai prea mai au rostul, devreme ce rezultatul, cel puțin în ce privește Primăria Cluj-Napoca, poate fi ușor anticipat? Ce-i drept, e o campanie atipică, în plină pandemie de coronavirus, dar chiar și așa, unde sunt discursurile, dezbaterile directe între candidați, dialogul și prezentările de programe, făcute măcar în mediul online, dacă altfel nu se poate, dat fiind contextul?
Asistăm, așadar, la un simulacru de cursă electorală, plictisitoare și lipsită de originalitate, care seamănă mai degrabă cu o „prefață” – cum au numit-o unii – pentru alegerile generale, care ar trebui să aibă loc la sfârșitul anului. Căci ”generalele” par a fi adevărata miză și a acestor ”locale”, și nu alegerea unor edili cât de cât competenți, care să se ocupe și de interesele noastre, nu doar de cele ale partidelor care i-au propus.
Și fiindcă așa stau lucrurile, este greu de crezut că la ușile secțiilor de votare va fi mare înghesuială. Mai degrabă va sufla vântul pe acolo. Și plictiseala.

Anca M. COLIBĂȘANU

Articole din aceeasi categorie

2 Responses to Plictiseală de campanie

  1. ovi

    Iara cu mocanu…

  2. ovi

    Iar a castiga mocanu!