Peste 7.800 de apeluri preluate de ALOPEDI, în primele nouă luni ale anului

În primele nouă luni ale acestui an, serviciul de callcenter ALOPEDI – 0364 917 a preluat 7.800 de apeluri, numărul părinților ajutați cu sfaturi pentru îngrijirea copiilor la domiciliu, fără a mai fi nevoie de deplasare la spital, fiind în continuă creștere.

Potrivit unui raport al responsabililor de proiect, din totalul părinților care au sunat, 70% au apelat serviciul de sfat medical telefonic de urgență pentru probleme care nu au impus evaluarea imediată a copilului, față în față. În doar opt cazuri a fost nevoie ca medicul de gardă ALOPEDI să solicite intervenția ambulanței pentru a acorda îngrijiri medicale copilului pentru care s-a apelat. Pentru 848 de copii a fost nevoie de consult medical imediat, medicul de gardă ALOPEDI acordând sfaturi de urmat până la prezentarea părintelui cu copilul în serviciul de urgență.

În cursul lunii septembrie s-a menținut ridicat numărul de apeluri cauzate de problemele digestive și a crescut numărul de solicitări pentru problemele respiratorii.

Specialiștii le recomandă părinților ca, în cazul în care starea copilului este gravă, să apeleze numărul unic de urgență 112 pentru a nu prelungi timpul până la evaluarea medicală a acestuia. Acest sfat se regăsește, de altfel, și în mesajul cu care sunt întâmpinați părinții atunci când apelează callcenter-ul dedicat problemelor medicale ale copiilor.

M. T.

Articole din aceeasi categorie