MS: Peste 2.800 de pacienţi au completat chestionarul de feedback

Peste 2.800 de pacienţi au completat chestionarul de feedback (mecanism care măsoară satisfacţia pacienţilor) în primele cinci zile de când acesta a fost pus în funcţiune, informează Ministerul Sănătăţii într-un comunicat de presă, citat de AGERPRES.

„În primele cinci zile de când a fost pus în funcţiune, au fost transmise peste 17.000 de SMS-uri în cadrul noului mecanism de măsurare a satisfacţiei pacienţilor, iniţiat de Ministerul Sănătăţii. Dintre pacienţii care au fost contactaţi pentru completarea chestionarului de feedback, 2.819 au acceptat completarea formularului şi 2.055 au răspuns la toate cele zece întrebări”, se arată în comunicat.

MS precizează că până în prezent mecanismul de feedback se baza pe formulare tipărite care erau completate de pacienţi în timpul internării, iar apoi introduse într-un sistem centralizat de către angajaţii spitalului, metodologie care „distorsiona” rezultatele şi „nu oferea o situaţie reală” a experienţei pacientului în spital.

Prin noul sistem, pacientul poate evalua calitatea serviciilor din spital direct prin SMS sau formular web, printr-un sistem pus la punct cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

„Prin noul sistem vor fi contactaţi anual aproximativ jumătate dintre pacienţii care se externează din spitale. Răspunsul la SMS este gratuit pentru pacienţi. Sunt taxate cu 5 cenţi/sms doar acele răspunsuri care sunt în afara fluxului standard întrebare-răspuns”, susţine sursa citată.

Articole din aceeasi categorie