INSP şi MSD au lansat campania de prevenţie „Protejează-i aripile!”

Institutul Naţional de Sănătate Publică şi MSD România au lansat joi campania „Protejează-i aripile!”, un demers pentru îmbunătăţirea nivelului de informare cu privire la cancerul de col uterin şi creşterea gradului de conştientizare referitor la importanţa vitală a prevenţiei în lupta cu această boală, informează AGERPRES.

Potrivit organizatorilor, campania îşi propune să faciliteze accesul unui număr cât mai mare de femei la testarea gratuită Babeş-Papanicolau, în cadrul programului naţional pentru depistarea activă precoce iniţiat de Ministerul Sănătăţii, contribuind, astfel, la ameliorarea efectelor „devastatoare” pe care boala le are în rândul femeilor din România. Pe parcursul unui an, în cadrul campaniei se va încuraja colaborarea inter-instituţională şi se vor organiza o serie de evenimente şi de mese rotunde alături de jurnalişti, personalităţi publice, cât şi de factori de decizie din sistemul sanitar naţional şi local, menite să atragă atenţia unui public cât mai larg cu privire la importanţa prevenţiei cancerului de col uterin.

„În calitate de coordonatori ai programului naţional de screening pentru cancerul de col uterin, considerăm că o campanie precum cea lansată astăzi este esenţială pentru reuşita oricărui program care vizează un segment de populaţie extins, aproximativ şase milioane de femei cu vârste cuprinse între 25 şi 64 de ani. (…) Depistat din timp, cancerul de col uterin poate fi tratat corespunzător şi vindecat”, a declarat Carmen Ungurean, coordonator al Programului Naţional de Screening pentru depistarea activă precoce a cancerului de col uterin din cadrul INSP.

„Cancerul de col uterin este o ameninţare reală la adresa sănătăţii femeilor din România, fiind unul dintre cele mai frecvente tipuri de cancer care le afectează sănătatea. Atunci când vorbim despre cea mai mare rată a incidenţei (34,9), de trei ori mai mare decât media la nivelul Uniunii Europene, cât şi de o rată a mortalităţii îngrijorătoare (14,2), nu putem rămâne pasivi. Este de datoria noastră să aducem la lumină aceste statistici îngrijorătoare, să gândim proactiv şi să atragem toţi factorii implicaţi în crearea unui cadru funcţional care să informeze şi să ajute femeile din România să acceseze serviciile de prevenţie împotriva acestei boli. Acesta este obiectivul campaniei «Protejează-i aripile!» şi sperăm ca, la finalul acesteia, să putem să spunem că am contribuit în mod real, palpabil la lupta femeilor cu cancerul de col uterin”, a declarat Fănuţ Moroşan, reprezentantul MSD România.

Articole din aceeasi categorie