DSU: Utilizarea tabletelor – proiect STS în testare la Serviciile de Ambulanţă şi SMURD

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă informează că, printr-un proiect realizat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, începând cu acest an, echipajele de urgenţă prespitalicească utilizează tablete pentru a colecta, stoca şi transmite electronic datele medicale ale pacienţilor, informează AGERPRES.

Introducerea tabletelor urmăreşte atât uşurarea activităţii medicilor, asistenţilor şi paramedicilor, cât şi îmbunătăţirea întregului sistem de urgenţă.

„Simplu, intuitiv şi rapid. Acestea sunt doar câteva dintre caracteristicile noului sistem electronic care va fi folosit de medici, asistenţi şi paramedici începând cu acest an. Utilizarea tabletelor va uşura munca şi va aduce, pe termen lung, îngrijiri mai bune pacienţilor. Proiectul este realizat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, cu fonduri europene, şi este în faza de testare la Serviciile de Ambulanţă şi SMURD”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.

Dr. Hadrian Borcea, şef UPU/SMURD Oradea, susţine că utilizarea tabletelor permite o comunicare mai clară între dispecerat şi echipaj, asigurându-se astfel o pornire promptă în misiune, dar şi corectarea eventualelor erori, fiindcă „nu o dată strada Branului era strada Bradului”.

„Un aspect extrem de important legat de acest sistem, care leagă toate serviciile de urgenţă, este posibilitatea de comunicare şi de transmitere a unor informaţii scrise între aceste servicii. De exemplu, dacă suntem acasă la un pacient, la 40 de km de Bucureşti, şi vrem să îl aducem la un spital din Capitală, încă din momentul în care se ia decizia transferului, informaţia poate fi transmisă extrem de simplu, printr-o simplă selectare a spitalului”, mai arată dr. Borcea.

Articole din aceeasi categorie