Cod de conduită etică privind promovarea medicamentelor, adoptat de APMGR

Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR) a adoptat marţi un Cod de conduită etică privind promovarea medicamentelor eliberate pe bază de prescripţie medicală, se arată într-un comunicat de presă al asociaţiei.

Codul este structurat în zece capitole şi conţine un set de principii obligatorii, reguli de transparenţă, precum şi sancţiuni aplicabile în cazul nerespectării normelor.

Printre prevederile relevante incluse în Cod se numără: interzicerea totală a practicii de a oferi, Medicamente-1promite sau acorda personalului medical sau personalului administrativ corespunzător vreo remuneraţie, inclusiv cadouri, avantaje pecuniare, beneficii în natură etc., ca un stimulent pentru a prescrie, furniza, vinde sau administra un medicament; obligaţia ca promovarea medicamentelor eliberate doar pe bază de prescripţie medicală să fie trimisă sau îndreptată exclusiv către personalul medical, precum şi interzicerea de a lăsa materiale promoţionale în locuri care sînt accesibile publicului general, cum ar fi farmacii, săli de aşteptare, holuri de spitale şi clinici medicale. Codul de etică mai prevede interzicerea oricărei forme de promovare neconcordantă cu termenii autorizaţiei de comercializare („promovare off-label”) – promovarea trebuie să încurajeze utilizarea raţională a medicamentelor, prezentîndu-le în mod obiectiv şi fără a le exagera proprietăţile, interzicerea utilizării unor formule precum „sigur” sau „fără riscuri” pentru descrierea unui medicament fără o fundamentare corespunzătoare, promovarea medicamentelor deghizată – materialele promoţionale şi publicitare trebuie să aibă clar indicată natura publicitară.

Dispoziţiile documentului vor fi aplicabile inclusiv „atunci cînd un membru autorizează sau dă îndrumări unor terţe părţi să realizeze activităţi promoţionale în numele său”. Documentul conţine un capitol separat care prevede sancţiunile aplicabile în cazul nerespectării dispoziţiilor sale. Acestea variază de la avertisment la sancţiuni pecuniare sau chiar excluderea din rîndurile asociaţiei.

„Adoptarea acestui Cod de Conduită Etică reprezintă o dovadă în plus a seriozităţii cu care înţelegem să ne desfăşurăm activitatea şi ilustrează corectitudinea şi angajamentul temeinic asumat de companiile noastre pentru piaţa românească” – a declarat Dragoş Damian, preşedintele APMGR, citat în comunicat.

Articole din aceeasi categorie