Campanie SNMF: Câte vieţi are inima ta?

Oamenii trebuie să conştientizeze pericolul afecţiunilor cardiovasculare, care reprezintă principala cauză de mortalitate în România, a doua fiind cancerul, a afirmat Rodica Tănăsescu, preşedintele Societăţii Naţionale de Medicină a Familiei (SNMF), cu ocazia lansării campaniei „Câte vieţi are inima ta?”, informează AGERPRES.

„Sistemul de sănătate din România are o acută nevoie de echilibru între palierele de îngrijire a oamenilor, de o adevărată strategie pe termen mediu şi lung, are nevoie de programe de educaţie, de creştere a aderenţei la tratament, de depistarea precoce a bolilor, de colaborarea între specialităţi, de un mecanism integrat de monitorizare a pacienţilor cu boli cardiovasculare, de programe de recuperare post-infarct. Pentru a atrage atenţia asupra tuturor acestor probleme, am lansat campania «Câte vieţi are inima ta?» şi ne propunem ca oamenii să conştientizeze şansa pe care o avem de a evita suferinţe, invalidităţi şi decese datorate acestor boli”, a susţinut Rodica Tănăsescu.

Ea a afirmat ca această campanie se doreşte a fi un semnal de alarmă, care să atragă atenţia populaţiei. „Oamenii să ştie că trebuie să vină la medic nu numai atunci când inima îi bate pe umăr şi le spune că ceva nu este în ordine, ci şi înainte de a se întâmpla aceste lucruri. Pacienţii trebuie să înţeleagă că trebuie să meargă la medic, să înveţe despre ceea ce îşi doreşte inima lor, să îşi controleze boala şi împreună să putem să avem rezultate”, a mai spus Tănăsescu.

Ea a spus că are pacienţi care au suferit un infarct şi care sunt „sfinţi” în primul an, apoi nu mai merg periodic la medic sau nu-şi iau cum trebuie medicamentele. „Organizaţia Mondială a Sănătăţii are ca obiectiv să reducă cu 25% decesele premature cauzate de bolile cardiovasculare până în anul 2025. România ar trebui să se alinieze acestui obiectiv şi să depună eforturi serioase în acest sens. Vorbim de afecţiuni care pot fi tratate în faze precoce, în condiţiile în care populaţia conştientizează cât de mare este impactul şi care pot fi urmările unei suferinţe cardiovasculare”, a mai spus Rodica Tănăsescu.

Campania „Câte vieţi are inima ta?” a fost lansată de către Societatea Naţională de Medicina Familiei (SNMF), în colaborare cu Fundaţia „Pop de Popa” pentru Ocrotirea Bolnavilor cu Afecţiuni Cardiovasculare (FOBAC), şi are obiectivul de a atrage atenţia asupra impactului bolilor cardiovasculare şi mai ales asupra riscului cardiovascular mărit la care sunt expuşi pacienţii care au suferit un prim infarct.

Articole din aceeasi categorie