Calitatea serviciilor oferite de spitalele clujene, evidențiată în Raportul ORS
Două dintre unitățile medicale clujene aflate sub autoritatea Consiliului Județean, respectiv Spitalul Clinic de Recuperare și cel de Boli Infecțioase au fost evaluate pozitiv în cadrul celui mai recent Raport de cercetare publicat de Observatorul Român de Sănătate (ORS), organizație a cărei misiune este aceea de a contribui la îmbunătățirea serviciilor de sănătate din România și din sud-estul Europei.
Conform datelor din raportul ORS, rezultate din analiza a 122.423 chestionare de satisfacție completate de pacienții români la externare, prin SMS și formular web, în perioada decembrie 2016 – ianuarie 2018, cele două spitale clujene se situează pe primele poziții în clasamentul unităților sanitare românești, din punct de vedere al calității serviciilor medicale oferite în perioada de referință, respectiv al transparenței.
Spitalul Clinic de Recuperare Cluj-Napoca se situează pe un onorant loc 2 în topul național al spitalelor din România în ceea ce privește calitatea serviciilor medicale oferite, și pe locul 4, la nivel național, în ce privește satisfacția pacienților cu privire la curățenia din spital. De asemeni, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Cluj-Napoca a fost nominalizat în cadrul acestei cercetări la capitolul „Transparență” (spitalele pentru care părerea pacientului contează), clasându-se pe un merituos loc 2.
În topul unităților sanitare în funcție de procentul pacienților mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile medicale oferite de spital, Institutul Regional de Gastroenterologie și Hepatologie Cluj-Napoca se situează pe locul 9, iar în topul unităților sanitare în funcție de procentul de pacienți mulțumiți și foarte mulțumiți de curățenia de spital, Institutul Inimii „Niculae Stăncioiu” din Cluj-Napoca se situează pe primul loc, pe locul 9 situându-se Institutul Regional de Gastroenterologie și Hepatologie, iar pe locul 10, Spitalul Clinic Municipal Cluj-Napoca.
Tot din Cluj-Napoca apare, într-un ”top al rușinii” (spitale pentru care părerea și satisfacția pacienților nu contează; zero chestionare completate într-un an), Spitalul Clinic CF.
Potrivit Raportului ORS, peste o cincime din pacienții internați sunt nemulțumiți sau foarte nemulțumiți de curățenia din spitale, 8 pacienți din 10 sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți de activitatea și implicarea medicului care i-a îngrijit, peste o cincime din pacienții internați au fost nevoiți să își cumpere medicamente sau alte materiale sanitare din banii proprii în perioada internării în spital, unui număr de 4.798 de pacienți li s-au solicitat bani sau atenții de către personalul medical (3,92% din totalul pacienților care au răspuns chestionarului). De asemeni, 21% din spitale arată zero interes pentru părerea pacienților. În cazul acestora nu a fost completat nici măcar un chestionar de satisfacție.
M. T.
Comentarii recente