Aplicaţia care „aduce mai repede medicamentele în farmacie”

Asociaţia Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune (APAA) împreună cu Asociaţia Bolnavilor de Cancer (ABC) au anunţat lansarea unei aplicaţii care „aduce pacienţilor în farmacie medicamentul de care au nevoie”.

„În ultimii ani, din ce în ce mai multi pacienţi reclamă faptul că nu găsesc sau găsesc foarte greu medicamentele de care au nevoie pentru a-şi menţine boala sub control. Pentru prima dată în România, Asociaţia Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune (APAA), împreună cu Asociaţia Bolnavilor de Cancer (ABC) lansează MedARP, o aplicaţie software care conectează în timp real farmaciile, distribuitorii de medicamente şi asociaţiile de pacienţi, astfel încât medicamentele să ajungă în cel mai scurt timp posibil la bolnavi. MedARP funcţionează prin conectarea în timp real a tuturor părţilor implicate în circuitul medicamentelor. Este o aplicaţie software instalată gratuit în calculatoarele farmaciilor şi ale distribuitorilor de medicamente, fiind monitorizată de către asociaţiile de pacienţi. Acestea din urmă vizualizează comenzile preluate de către farmacii şi trimise către distribuitori şi urmăresc stadiul aprobării şi onorării acestora. Bolnavii, în final, vor putea şti unde se află medicamentele de care au nevoie şi cât de mult va trebui să mai aştepte până când ajung în farmacie” – informează un comunicat al celor două asociaţii, remis, marţi, presei.

Conform comunicatului, MedARP urmează următoarele etape: codul de reţetă este scanat în farmacie; dacă medicamentul prescris este în stocul farmaciei, atunci este eliberat către pacient; dacă medicamentul prescris nu este în stocul farmaciei, atunci farmaciştii vor plasa comanda prin intermediul aplicaţiei; distribuitorul (ales de farmacie) va primi în aplicaţie cererea în baza unui cod de cerere; distribuitorul, prin persoana de legătură desemnată, va verifica în timp real cererile din farmacii şi îşi asumă că va răspunde solicitării în maxim 2 ore; în urma aprobării comenzii de către distribuitor, cererile către ceilalţi distribuitori vor fi anulate automat de către aplicaţie; farmacia va informa pacientul că i-a fost găsit medicamentul şi îl va anunţa în momentul în care medicamentul ajunge în farmacie; pacientul va trebui să valideze cu cardul de sănătate eliberarea medicamentului din farmacie.

„Îi invităm pe pacienţii care ştiu că este dificil să facă rost de medicamentele de care au nevoie să se informeze constant, astfel încât să îşi cunoască drepturile. Atunci când li se spune în farmacie că medicamentele lor nu sunt disponibile, să ceară să le fie înregistrată reţeta în aplicaţie. Este esenţial ca pacienţii să ştie care sunt soluţiile disponibile pentru problemele lor” – declară preşedintele Asociaţiei Bolnavilor de Cancer, Cezar Irimia, citat în comunicat. Potrivit comunicatului, MedARP va beneficia şi de: call center pentru pacienţi, la nr. 0727 341 434,  unde pot reclama lipsa medicamentelor, pot cere informaţii despre cum funcţionează aplicaţia etc.; call center pentru farmacii, la nr. 0730 203 523, unde pot cere mai multe informaţii despre cum funcţionează aplicaţia sau despre cum se pot înscrie.

Proiectul este deschis pentru toţi distribuitorii de medicamente şi farmaciile autorizate care îşi doresc să le faciliteze persoanelor care suferă de boli cronice accesul la terapiile prescrise de către medicul curant.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie