Transportatori murdari şi periculoşi

transportatoriTopirea zăpezii ne arată starea drumurilor judeţene şi comunale, pline de gropi pe multe trasee, fără şanţuri capabile să preia debitul de ape provenit din ploi şi topirea omătului, iar parcările, în marea lor majoritate, gem de resturile menajere aruncate sfidător de indivizi certaţi cu elementarele reguli ale bunului simţ, dovedind, astfel, că cei şapte ani de acasă au fost insuficienţi în a-şi însuşi ABC–ul bunului simţ.

Cît despre drumurile naţionale, situaţia nu este lipsită de asemenea contraste, mai ales dacă priveşti cu atenţie lizierele şi parcările. Ba mai mult, circulînd pe DN E-60, în multe zile, pe segmentul de deplasare Floreşti–Gilău, găseşti un strat substanţial de moloz şi pietriş aruncat de imensele anvelope ale transportatorilor de balast din albia Someşului mic.

Bunăoară, vineri la amiază, autobasculanta din imagine, de vreo 40 de tone, cu număr de înmatriculare BC- 72- AUR, greu de descifrat de sub stratul de mizerie, a… pigmentat 2 km de asfalt cu tot noroiul şi pietrişul aflate pe numeroasele cauciucuri ale imensului mijloc de transport, obligîndu-i pe cei aflaţi în trafic să circule la distanţă, pentru a nu le sparge parbrizele şi farurile cu pietrele aruncate pe carosabil. Victimă a acestor transporturi… murdare a fost chiar un floreştean, Daniel Steţco, care a trebuit să-şi schimbe luneta din faţă a autoturismului, care a cedat în urma pietrelor proiectate de cauciucurile unui antemergător, iar Mihai Mureşan, un întreprinzător din zonă, ne-a mărturisit că mizeria pe această porţiune de drum este o constantă, care ridică semne de întrebare şi străinilor ce vizitează judeţul şi ţara.

Din păcate, aceste lucruri sînt neglijate de Poliţia rutieră şi de reprezentanţii drumurilor naţionale, care marşează, prioritar, pe amenzile ‘’Rovinietă’’, nu şi pe curăţirea şi întreţinerea acestor căi de acces pentru care plătim anual substanţiale biruri prin impozite şi accize.

Dumitru VATAU

Articole din aceeasi categorie