Sediul Oficiului de Cadastru din Cluj aşteaptă de zece ani să fie finalizat

Ziarul Făclia continuă să prezinte clădirile unor importante instituţii clujene care aşteaptă de mai mulţi ani să fie finalizate, însă din lipsa finanţării investiţiile au rămas blocate. În ediţia de ieri aţi putut afla situaţia noului sediu al Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice din Cluj-Napoca şi al Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj. Astăzi vă prezentăm un alt proiect important care aşteaptă de ani buni să fie finalizat.
De ani buni, pe străzile Clujului pot fi văzute clădiri impunătoare, fascinante prin arhitectură, dar nefinalizate sau nefolosite. Multe dintre acestea sunt investiţii ale statului român gândite pentru a fi folosite pentru a-şi desfăşura activitatea anumite instituţii care fie nu aveau sediu fie spaţiul în care funcţionau nu era unul adecvat.
Una dintre aceste clădiri este noul sediu al Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară de pe strada Alexandru Vaida Voevod nr 53. Demersurile pentru construirea unui nou sediu administrativ care să asigure spaţii necesare desfăşurării activităţii în mod corespunzător pentru cetăţeni, colaboratori şi angajaţi au început în 2006. În acest sens, s-a încheiat un contract de prestări servicii de proiectare cu societatea Tehnoproiect Comtrans Bucureşti, iar în mai 2007 s-a obţinut autorizaţia de construire pentru acest obiectiv. Un an mai târziu, în urma licitaţiei, s-a semnat contractul pentru executarea lucrărilor cu SC Zicu Impex SRL din Cluj-Napoca. Potrivit contractului, investiţia a cărei valoare a fost estimată atunci la 10,5 milioane de lei urma să se finalizeze în 2011. În 2010 însă, pe fondul crizei economice, guvernanţii nu au mai alocat fonduri pentru această investiţie, ceea ce a dus la sistarea lucrărilor. Mai mult, pe lângă problemele de finanţare au apărut şi o serie de disfuncţii în relaţia cu constructorul, acesta încercând să obţină încheierea unui act adiţional. În 2012, problema finanţării a fost deblocată, obţinându-se nu mai puţin de şase milioane de lei pentru continuarea lucrărilor la noul sediu al Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară din Cluj. Cu toate acestea, suma nu a putut fi folosită, fiind restituită la finalul acelui an. În loc ca lucrurile să se lămurească, s-au complicat şi mai mult, ajungându-se chiar şi în instanţă pentru trasarea unor litigii apărute între Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Cluj şi constructor. În 2015 s-a încercat continuarea investiţiei, fiind alocaţi 8,5 milioane de lei pentru reluarea lucrărilor. Nici de această dată însă fondurile nu au putut fi utilizate, fiind restituite. În prezent, lucrurile par să fi intrat pe făgaşul normal. Într-un răspuns dat de conducerea Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Cluj la o solicitarea a ziarului Făclia de Cluj cu privire la situaţia investiţiei de pe strada Alexandru Vaida Voevod nr 53 se arată că în prezent lucrările sunt în curs de executare iar finanţarea este asigurată prin bugetul aprobat pentru anul 2018. Totodată, în documentul remis redacţiei se precizează că lucrările sunt realizate în proporţie de 80 la sută şi că termenul de finalizare a noului sediul administrativ al OCPI Cluj este finalul anului 2018. Rămâne însă de văzut în ce măsură va fi respectat acest termen.

C.P.

Articole din aceeasi categorie