Rezultate mai bune decît anul trecut la simularea examenului de Bacalaureat

Ponderea elevilor clasei a XII-a care au obţinut note peste 5 la simularea naţională a examenului de Bacalaureat 2015 este de 61,36% la Limba română (procentaj superior celui de anul trecut – 52,80%), 75,49% la Limba maternă (cu aproape 8 procente în plus faţă de 2014 – 67,78%), 52,49% la proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie (procentaj superior faţă de 2014 – 42,51%), respectiv 60,30% la proba la alegere a profilului (cu peste 7 procente în raport cu 2014 – 53,92%) – a anunţat Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.

Conform unui comunicat al MECS, remis presei, la clasa a XI-a au obţinut note peste 5, la Limba română, 51,77% dintre elevi (în creştere cu peste 7 procente faţă de 2014 – 44,22%), la proba obligatorie a profilului/Matematică sau Istorie – 42,35% (în creştere cu peste 6 procente faţă de anul trecut – 36,32%) şi la Limba maternă – 56,97% (în scădere faţă de 2014 – 62,42%).

Rata de participare la clasa a XI-a a fost de 86,41% (128.052 de elevi prezenţi din 148.143 de elevi înscrişi), respectiv de 83,31% la clasa a XII-a (147.454 de elevi prezenţi din 177.000 de elevi înscrişi). Elevii clasei a XI-a nu au susţinut proba la alegere, avînd în vedere că aria de acoperire a disciplinelor nu este similară celei de clasa a XII-a.

„Scopul simulării probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat, atît pentru clasa a XI-a, cît şi pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, ajutorul acordat acestora pentru a conştientiza nivelul de pregătire, înainte de Bacalaureat, şi de a lua măsuri în consecinţă pentru îmbunătăţirea rezultatului final” – precizează MECS.

La fel ca anul trecut, subiectele au fost unice, la nivel naţional, respectiv diferenţiate, în funcţie de filieră, profil şi specializare, fiind elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.

Potrivit MECS, notele obţinute la simulările nationale se pot trece in catalog doar la solicitarea elevului. De asemeni, „rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţămînt, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare”.

M. T.

Articole din aceeasi categorie