Proiect-pilot de educaţie digitală, la Şcoala „Avram Iancu” din Dej

La Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” din Dej a avut loc, săptămîna trecută, întîlnirea metodică a coordonatorilor de proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare în Educatie-digitala-1cadrul căreia s-a prezentat stadiul de implementare a proiectului-pilot de utilizare a aplicaţiilor tabletelor în clasă, derulat în cadrul proiectului „Developing International Dimension and Digital Learning”.

Evenimentul, la care au participat cadre didactice din instituţia gazdă şi din şcolile dejene, face parte din strategia de diseminare la nivel instituţional a proiectului, finanţat din fonduri europene şi derulat în cadrul programului ERASMUS + 2014 „Developing International Dimension and Digital Learning”.

Programul activităţii metodice a debutat cu alocuţiunile rostite de prof. Daniela Herineanu, directorul Educatie-digitala-2Şcolii „Avram Iancu”, şi inspector Amalia Gurzău, reprezentanta IŞJ Cluj, după care prof. Armanda Stroia, coordonatorul de proiect, a prezentat viziunea şi strategia de implementare a proiectului. În a doua parte a întîlnirii a avut loc diseminarea mobilităţilor efectuate pînă în prezent în Portugalia – Tap, Swipe, Pinch, Tablets in education (profesori Corina Cristoreanu şi Aida Galu), Spania – How to make your school more international (profesor Laura Cîmpean) şi Finlanda – Best Practices Benchmarking (profesori Daniela Herineanu şi Ancuţa Erdei).

Ultima parte a reuniunii a fost destinată analizei obiectivelor şi rezultatelor atinse, precum şi discuţiilor, Educatie-digitala-3în urma cărora s-a ajuns la concluzia că proiectul-pilot poate fi considerat un exemplu de succes pentru tranziţia la educaţia digitală. În acest sens, se cuvine menţionat că proiectul Şcolii „Avram Iancu” din Dej se numără printre cele 534 de proiecte depuse la nivel naţional, ocupînd poziţia a 12 – a din totalul de 58 de proiecte aprobate spre finanţare prin programul ERASMUS + 2014.

Pe lîngă informaţiile referitoare la stadiul de implementare a proiectului-pilot, cu referire la obiective, activităţi şi rezultate planificate a fi atinse, cu acest prilej au fost prezentate, de asemenea, „Ghidului metodic de integrare a aplicaţiilor digitale în scenariul didactic” şi broşura conţinînd „Exemple de bune practici din sistemul educaţional finlandez şi estonian”.

M. Vaida

Articole din aceeasi categorie