Proiect Erasmus Plus finalizat la Şcoala „Elf”

Şcoala Gimnazială „Elf” a derulat, în perioada iulie 2016 – iunie 2017, un proiect de „Îmbunătăţire a procesului de predare-învăţare prin cooperarea eficientă cu profesorii de sprijin”. Proiectul, coordonat de directorul adjunct prof. Liana Mihuţ, a fost finanţat de Comisia Europeană prin programul Erasmus Plus, acţiunea KA1, cu un buget de 13.795 euro.

„La nivel european se pune un accent tot mai mare pe calitatea educaţiei prin abordarea personalizată a programelor şcolare. Un sistem de învăţământ performant care susţine schimbarea trebuie să utilizeze metode care să ajute elevii să depăşească barierele din calea învăţării. Necesitatea de a derula acest program în Şcoala Gimnazială «Elf», unde profesorii de la ciclu primar beneficiază la clasă de sprijinul unor profesori asistenţi, a venit din extinderea echipei Elf, în urma creşterii şcolii cu câte patru clase la nivelul primar, iar participarea la acest program de dezvoltare profesională a fost o oportunitate excelentă de a crea un cadru de comunicare şi sprijin reciproc între profesorii cu experienţă din Şcoala Elf şi profesorii care şi-au făcut debutul în echipa noastră mai recent. Finalitatea proiectului este realizarea unui ghid de cooperare între profesorii de la clasă şi profesorii asistenţi, un ghid care poate fi utilizat în practica curentă de profesorii şcolii, dar şi de către profesorii care îşi vor începe activitatea în Şcoala «Elf» în anii şcolari următori. Beneficiarii finali sunt toţi elevii şcolii, din ciclul primar, dat fiind că obiectivele proiectului sunt creşterea gradului de iniţiativă, îmbunătăţirea abilităţii profesorilor de a răspunde la nevoile individuale de învăţare ale fiecărui elev, dezvoltarea muncii în echipă şi a predării prin cooperare, îmbunătăţirea tehnicilor de chestionare şi oferire de feedback pentru a ajuta elevii să-şi dezvolte abilităţi de învăţare independentă şi de a-şi gestiona eficient propria învăţare, elaborarea unor planuri de îmbunătăţire a propriei activităţi didactice pe baza feedback-ului din partea elevilor şi a rezultatelor învăţării” – precizează coordonatorul de proiect, prof. Liana Mihuţ.

În perioada 21-25 noiembrie 2016, reprezentanţii Şcolii „Elf” au participat la un schimb de experienţă de tip Job Shadowing la şcoala parteneră din Marea Britanie, pentru a observa cum se derulează în şcolile primare cooperarea dintre profesorii principali şi profesorii de sprijin. De asemeni, au participat la un curs de formare în domeniul „School Leadership”, destinat directorilor de şcoli.

În perioada 18-25 februarie 2017, şapte  profesori ai Şcolii „Elf”, selectaţi în urma depunerii de candidaturi, au participat la un curs de formare în Malaga, Spania, cu tema „Îmbunătăţirea procesului de predare-învăţare prin cooperarea eficientă cu profesorii de sprijin”. La întoarecere, cei şapte profesori au organizat o sesiune de diseminare în cadrul şcolii, destinată tuturor profesorilor care predau la ciclul primar, dar şi profesorilor de la ciclul gimnazial.

Activitatea finală a proiectului a constat în conceperea şi editarea unui ghid al cooperării dintre profesorul principal şi profesorul de sprijin.

Articole din aceeasi categorie