Peste 15.000 de studenţi ai UBB au participat la un proiect de corelare a educaţiei cu producţia

Peste 15.000 de studenţi de la nivelele licenţă şi masterat din Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) şi 537 de tutori de practică din companii şi instituţii din ţară au derulat, timp de trei ani, proiectul “Convergenţa pregătirii universitare cu viaţa activă”, cofinanţat din Fondul Social European, rezultatele acestuia fiind prezentate, vineri, în cadrul unei conferinţe de închidere, desfăşurate în sala “Auditorium Maximum” a UBB.

Managerul de proiect, prof. univ. dr. Cristina Ciumaş, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, că proiectul şi-a atins toţi indicatorii şi chiar i-a depăşit. Valoarea totală a proiectului, la data semnării lui, a fost echivalentul în lei a 5 milioane de euro, contribuţia UBB fiind de 2%.

“În primul rînd, beneficiile au fost pentru studenţi, pentru că intrînd în mediul socio-economic, în intreprinderi şi instituţii, s-au familiarizat, încă din anii al doilea şi al treilea de studii, cu ce se întîmplă în producţie. Studenţilor le-a plăcut, am avut aprecieri pozitive în fişele lor de autoevaluare. Am fost interesaţi să identificăm situaţiile de ameliorat şi să facem recomandări pentru cei ce vin să continue cele deja realizate de noi prin aceste stagii de practică. Studenţilor le-au fost finanţate cheltuielile de transport în mari întreprinderi din ţară, le-au fost acordate subvenţii şi au fost stimulaţi, cu premii, pentru a derula stagii de practică tot mai bune”, a spus prof. dr. Cristina Ciumaş.

Coordonatorul proiectului a arătat că şi pentru echipa de conducere a proiectului a fost o experienţă cu totul utilă. Experţi din 16 facultăţi au fost implicaţi în acest proiect. La sfîrşitul celor trei ani, a fost publicat un Ghid metodologic de organizare a stagiilor de practică, care are peste 550 de pagini. Ghidul poartă chiar titlul proiectului – “Convergenţa pregătirii universitare cu viaţa activă” – şi a fost editat în excelente condiţii grafice. “Ghidul este binevenit şi plecînd de la el experienţa noastră poate fi îmbogăţită”, a punctat coordonatorul proiectului.

Referindu-se la faptul că învăţămîntul trebuie să fie în mod necesar corelat cu producţia, prof. dr. Cristina Ciumaş a subliniat că toate specializările universitare trebuie să urmeze acest drum firesc.

“Convergenţa pregătirii universitare cu viaţa activă este un obiectiv al UBB, prin care ne diferenţiem oferta educaţională. Cînd studenţii încheie pregătirea universitară trebuie să fie adaptaţi cerinţelor pieţei forţei de muncă. Această piaţă este foarte dinamică, iar întîlnirile cu tutorii de practică din mediul socio-economic ne permit să ne adaptăm programele analitice ale disciplinelor şi să găsim noi metode de învăţare şi formare a tinerilor”, a spus universitarul clujean.

Prof. dr. Cristina Ciumaş a menţionat, totodată, că în cadrul proiectului au fost create şi două întreprinderi virtuale, simulate, în domeniile economic şi al afacerilor.

Articole din aceeasi categorie