Peste 10.000 de elevi se vor implica direct în acţiuni de educaţie ecologică în competiţia „Şcoala Zero Waste”

Peste 10.000 de elevi din 175 de şcoli din ţară se vor implica direct în acţiuni de educaţie ecologică în cadrul concursului „Şcoala Zero Waste”, organizat de EcoStuff România, informează AGERPRES.

Ediţia din 2019, a şaptea a acestei competiţii de educaţie ecologică, a început luni şi se va desfăşura până în 10 mai. Au fost selectate să participe în concurs 175 de şcoli din 36 de judeţe.

La acţiunile de educaţie ecologică organizate pe parcursul concursului în cadrul şcolilor selectate vor participa 10.613 elevi, cei mai silitori dintre ei urmând să câştige participarea gratuită în luna august la o tabără de educaţie ecologică organizată de EcoStuff Romania, „Zero Waste Summer Camp”. Şcolile concurează pentru trofeul Scoala Zero Waste 2019 şi marele premiu al competiţiei: o tablă interactivă, cu videoproiector şi laptop.

La Concursul de Proiecte din cadrul SZW2019 participă 30 de echipe din 25 de şcoli din 14 judeţe. Cel mai bun proiect propus de echipele de liceu va beneficia de un sprijin în implementare în valoare de 5.000 lei, în funcţie de nevoile proiectului. Faţă de ediţiile anterioare, de această dată a fost introdusă o secţiune pentru clasele de liceu IX-X.

„Prin activităţile destinate secţiunii clasele V-VIII încercăm să-i încurajăm pe elevi să petreacă mai mult timp în aer liber, să înveţe să protejeze natura, să refuze articolele de unică folosinţă, să refolosească deşeurile şi să colecteze selectiv, pentru a forma o generaţie de tineri responsabili faţă de mediul înconjurător. Secţiunea clasele IX-X îi îndeamnă pe participanţi să caute soluţii pentru protejarea mediului, să le aplice şi mai mult, să-i determine şi pe ceilalţi din comunitate să le urmeze exemplul. Echipele înscrise în secţiunea IX-X vor concepe proiecte ecologice pentru şcoala lor sau pentru comunitatea în care trăiesc”, se precizează într-un comunicat al EcoStuff România..

Prin „Şcoala Zero Waste” organizatorii urmăresc creşterea nivelului de educaţie în ce priveşte conceptul „zero deşeuri”, potrivit căruia nimic nu se risipeşte, iar deşeurile sunt privite ca resurse.

Articole din aceeasi categorie