Ore de antreprenoriat pentru elevii de liceu și gimnaziu

Ministerul Educației și Cercetării (MEC), Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) și Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) au semnat un Acord de parteneriat – „Pactul pentru Educație Antreprenorială” – prin intermediul căruia va fi susținută dezvoltarea competențelor antreprenoriale în rândul tinerilor, prin modalități noi și creative de predare și învățare.

Semnatarii Acordului de parteneriat se angajează să colaboreze cu reprezentanții MEC, alături de alți parteneri care se vor alătura acestui demers, la Strategia Națională pentru educație antreprenorială.

Cristina Chiriac, președinte CONAF, consideră o prioritate introducerea în școli a orelor de antreprenoriat în vederea dezvoltării aptitudinilor și competențelor tinerilor și pregătirii acestora „pentru a deveni, azi, antreprenorii de care economia românească are nevoie, mâine”. „România se numără printre cele câteva țări europene care nu au încă o strategie națională pentru educație antreprenorială. Iată că, astăzi, împreună cu reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării și cu cei ai Federației Patronale Petrol și Gaze facem un important pas în această direcție”, a declarat Cristina Chiriac, citată într-un comunicat al MEC, remis presei.

„Vrem să oferim elevilor din învățământul gimnazial și liceal posibilitatea să experimenteze, încă din timpul școlii, ce înseamnă să fie antreprenori, să dezvolte un start-up, într-o societate competitivă. Apreciez inițiativa CONAF și FPPG de a oferi expertiză și educație antreprenorială elevilor și invit și alte organizații cu activitate în domeniu să contribuie la dezvoltarea opționalului de educație antreprenorială în școlile gimnaziale și liceele din România. Începem să conturăm Strategia Națională pentru antreprenoriat, un instrument atât de necesar pentru asigurarea prosperității României”, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie, citată în același comunicat.

În opinia lui președintelui FPPG, Franck Neel, „educația antreprenorială reprezintă o prioritate în asigurarea unei educații adaptate atât la nevoile economice, cât și la valorile europene, în contextul globalizării și digitalizării la nivel mondial. Consolidarea educației antreprenoriale în școli, instituții de învățământ profesional și universități va avea un impact pozitiv asupra caracterului dinamic al antreprenoriatului în cadrul economiei”.

Potrivit MEC, Pactul pentru muncă, inițiativă în cadrul căreia este inclus Pactul pentru educație antreprenorială, presupune reducerea deficitului forței de muncă din România, transparentizarea pieței muncii și dezvoltarea antreprenoriatului, „recunoscut ca generator de prosperitate în societate și element determinant pentru creșterea economică și crearea locurilor de muncă”.

„Investiția în educația antreprenorială este una dintre cele mai rentabile investiții pe care o poate face România în educația copiilor. Elevii participanți au șanse de 3 până la 6 ori mai mari de a-și deschide o afacere ulterior, într-un anumit moment al vieții, comparativ cu cei care nu beneficiază de educație antreprenorială” – consideră semnatarii Acordului.

M. T.

Articole din aceeasi categorie