Noi metode de integrare a copiilor cu cerințe educaționale speciale

Reprezentanți ai Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă au participat, săptămâna trecută, în Funchal, Madeira, la reuniunea transnațională în cadrul Proiectului Erasmus+ „Outdoor learning and sport activities”.

Calendarul întâlnirii, la care au participat 22 de profesori și directori proveniți din cinci școli partenere (Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Cluj-Napoca, Zespół Szkół Specjalnych w Kolbuszowej Dolnej – Polonia, Ozdebir Ozel Egitim Uygulama Merkezi 1. Kademe, Golguk – Turcia, Escola Básica e Secundária Dr. Ângelo Augusto da Silva, Funchal – Portugalia și IC Ninni Cassarà, Partinico – Italia), a cuprins o întâlnire cu secretarul Guvernului Regional Madeira la Quinta Vigia, vizite la obiectivele culturale din regiune, precum și participarea la diverse activități cu elevii.

„Reuniunea a fost organizată în două secțiuni: o secțiune – reuniune transnațională de proiect, la care au luat parte directorii instituțiilor, și o secțiune de activități de formare/predare/învățare, în cadrul căreia profesorii au participat la diverse activități organizate cu elevii în cadrul temei «Descoperind mediul înconjurător prin activități outdoor». În cadrul acestor manifestări, specialiștii clujeni s-au familiarizat cu practicile incluzive aplicate în școlile din regiune și au identificat diverse oportunități de incluziune prin activități sportive și de învățare în contexte diverse (torball, volei, drumeții și activități nautice). La întoarcerea în țară, fiecare partener va organiza activități după modelul celor prezentate în cadrul reuniunii, iar scenariile acestor activități vor fi cuprinse, la sfârșitul proiectului, într-un ghid de bune practici, care vor putea fi preluate de toate școlile care doresc diversificarea ofertei educaționale” – informează Consiliul Județean Cluj, sub a cărui autoritate funcționează Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă.

Grupul țintă al proiectului este format din 73 de profesori și 21 de elevi care participă la activități transnaționale de formare/predare/învățare, beneficiarii indirecți fiind peste 3.000 de persoane – elevi, profesori din școli speciale și școli de masă, părinți ai elevilor, specialiști din cadrul ONG-urilor, precum și alte persoane din comunitate. Proiectul, coordonat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă, are o valoare totală de 159.559 de euro și este implementat cu sprijinul financiar primit din partea Comisiei Europene, în cadrul Programului Erasmus+.

M. T.

 

Articole din aceeasi categorie