Mai multă siguranță în școlile clujene

Peste 3000 de elevi clujeni și peste 200 de cadre didactice vor avea un minim de competențe de acordare a primului ajutor în urma implementării, de către Inspectoratul Școlar Județean Cluj, a unui proiect de educație medicală și prim ajutor în școli, în anul de învățământ 2019-2020.

„Inspectoratul Școlar Județean Cluj a implementat de câțiva ani o procedură de raportare a incidentelor petrecute în unitățile de învățământ. Astfel, conducerea inspectoratului și inspectorul școlar care monitorizează activitatea în unitatea de învățământ știu în foarte scurt timp ce s-a întâmplat acolo și consiliază conducerile de unități în legătură cu măsurile pe care trebuie să le ia în cel mai scurt timp. Datorită nevoii de a ști să acorzi primul ajutor corect, în caz de accidente, ne-am gândit cum am putea să sprijinim cadrele didactice atunci când elevii lor au probleme de sănătate. Din grija față de elevi și cadre didactice a început totul” – a declarat, pentru Făclia, inspectorul școlar general adjunct, prof. Mariana Pop.

Proiectul a început în anul școlar 2016-2017, cuprinzând 4 unități de învățământ, unde au fost instruiți aproximativ 300 de elevi și 80 de cadre didactice. Anul acesta, în proiect sunt incluse 10 unități de învățământ, respectiv 5 școli gimnaziale și 5 licee din Cluj-Napoca: Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”, Colegiul Național „Emil Racoviță”, Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu”, Colegiul Național „George Coșbuc”, Școala Gimnazială „Ioan Bob”, Școala Gimnazială „Ion Agârbiceanu”, Școala Gimnazială „Ion Creangă”, Școala Gimnazială „Iuliu Hațieganu” și Școala Gimnazială „Horea”.

Proiectul se derulează în perioada noiembrie 2019 – mai 2020, în parteneriat cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” al Județului Cluj, Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj (UPU – SMURD) și Serviciul de Ambulanță al Județului Cluj. Se are în vedere, prin acest proiect: însușirea teoretică și practică a noțiunilor de educație medicală și de prim ajutor de către grupuri de elevi și cadre didactice din unitățile de învățământ amintite; prezentarea noțiunilor privind modul de organizare, funcționare și utilizare a Sistemului Național Unic pentru Apel de Urgență 112, către grupurile de elevi și cadre didactice; prevenirea situațiilor de urgență în școli și în afara acestora. În acest sens, în școli se organizează: workshop-uri pentru deprinderea evaluării unei situații de urgență și a noțiunilor de suport vital de bază; exerciții practice în care se simulează situații de urgență și modul de abordare a acestora până la sosirea echipajului medical; discuții tematice și structurate privind utilizarea și importanța numărului de urgență 112 și modul de comunicare cu dispecerii 112 pentru a asista o situație de urgență.

Cu sprijinul Consiliului Județean, Inspectoratul Școlar Județean Cluj a achiziționat 10 manechine, care au fost donate acestor școli, constituind o resursă importantă pentru desfășurarea activităților propuse în proiect.

Potrivit declarației inspectorului general adjunct Mariana Pop, obiectivul IȘJ Cluj, pentru viitor, este generalizarea acestui proiect în toate școlile din județ.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie