Începe simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale

Simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII), la care participă, în premieră, și elevii clasei a VII-a, se desfășoară în perioada 11-13 martie. Simularea se adresează celor aproximativ 350.000 de elevi înscriși în clasele VII-VIII la începutul anului școlar 2018-2019. La nivelul județului Cluj, la simulări sunt așteptați să participe 10.847 de elevi, din care 5.191 de clasa a VIII-a și 5.656 de clasa a VIII-a.

Calendarul simulării EN VIII are următoarea configurație: 11 martie – Limba și literatura română; 12 martie – Matematică; 13 martie – Limba și literatura maternă; 22 martie – Comunicarea rezultatelor.

„Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Subiectele sunt elaborate de specialiștii Centrului Național de Evaluare și Examinare (CNEE) și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea și obiectivitatea evaluării și notării la nivel național, de către doi profesori, de regulă, din unitățile de învățământ în care elevii susțin simularea” – precizează MEN.

Conform metodologiei, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/ tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

Obiectivele acestei simulări sunt, conform MEN, familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susține la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum și optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie.

M. T.

Articole din aceeasi categorie