Elevii din Dej şi Gherla învaţă ABC-ul bancar

Raiffeisen Bank continuă programul educaţional ABCdar Bancar început în 2009. În anul şcolar 2011-2012, la cele 34 de oraşe cuprinse în prima etapă a programului, se mai adaugă alte 20 de oraşe din ţară, printre acestea numărîndu-se şi Gherla. Astfel, în judeţul Cluj, liceenii gherleni se vor alătura celor de la Colegiului Naţional „Andrei Mureşanu” din Dej, pentru a se iniţia în ABC-ul bancar.

Programul ABCdar bancar, structurat în 5 lecţii, le oferă tinerilor exemple concrete despre ce înseamnă echilibrul între a cheltui şi a economisi, despre venituri şi cheltuieli, despre economii şi investiţii, despre carduri, credite şi asigurări. Elevii vor afla, de exemplu, că pentru cheltuieli neprevăzute trebuie să rezervi cel puţin 10% din venitul lunar, cheltuielile regulate trebuie suplimentate cu o rezervă de 10 – 20%, iar economiile ar trebui să reprezinte minimum 5 – 10% din valoarea venitului lunar.   Manualul, îi învaţă pe tineri să-şi gestioneze bugetul personal, o concluzie fiind că ,”să pui bani deoparte nu este imposibil, indiferent de sumele de care dispui. Totul ţine de o organizare mai atentă a bugetului şi de înlăturarea pierderilor mărunte, dar dese, de banii cheltuiţi fără a fi neapărată nevoie”. Lecţiile vor fi susţinute de profesorii asistaţi de salariaţi ai Raiffeisen Bank, care s-au oferit în mod voluntar – se arată în comunicatul remis presei.

Programul de pregătire pentru liceeni, ABCdar Bancar, se înscrie într-un proiect mai amplu de educaţie financiară, iniţiat în 2009 de Raiffeisen Bank şi Junior Achievement Romania, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Manualul ABCdar Bancar a fost lansat în anul şcolar 2010-2011 (semestrul II) ca proiect pilot. Combinînd cele două etape ale programului de educaţie financiară Raiffeisen Bank, rezultă că ABCdar-ul Bancar va ajunge la peste 1.600 de elevi din 55 de licee ale României.

Junior Achievement, partener al proiectului, este cea mai mare şi cea mai dinamică organizaţie internaţională de educaţie economică şi antreprenorială. În România, programele JA de tip „learning by doing” sînt urmate anual de peste 284.000 de elevi din 2.400 de instituţii de învăţămînt şi se desfăşoară în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi instituţiile financiare sau economice locale.

M. V.

Articole din aceeasi categorie