Elevi ai Şcolii Elf premiaţi la Oxford

Trei dintre elevii Şcolii Gimnaziale Elf au participat, în perioada 6-10 iulie, la premierea finaliştilor concursului „2015 International Schools Essay Competition and Debate” cu tema „Viziunea mea pentru sustenabilitate în educaţie”, organizat de Fundaţia pentru Viaţă Sustenabilă„ în celebra sală de dezbateri de la Oxford Union Society.  În aceeaşi Elevi-premiati-1perioadă, a avut loc şi finala secţiunii „Schools Sustainability Challenge”, la care Şcoala Elf a obţinut premiul II şi un premiu în bani pentru susţinerea unor iniţiative similare.

„La secţiunea eseuri şi dezbateri pe tema sustenabilităţii, elevii noştri au participat la categoria juniori şi au fost distinşi cu Diplomă de „Menţiune Specială” – Mircea Godiac (clasa a II-a) şi Vlad Zagoni (clasa a IV-a), şi cu Diplomă de Finalist – Dragoş Hăpăianu (clasa a V-a).  Cei trei elevi au fost pregătiţi pentru concurs de dl Jacob Walters, profesor de limba engleză la Şcoala „Elf”. Emoţiile copiilor au fost deosebit de mari, pentru că înainte de premiere fiecare elev a trebuit să prezinte un rezumat al eseului înscris în concurs, în faţa unei săli pline de personalităţi ştiinţifice, profesori, părinţi şi colegii lor din competiţie. Printre personalităţile prezente amintim: Charles Vaughan – peşedintele  societăţii de dezbateri „Oxford Union”, Karl Hansen – directorul Fundaţiei pentru Viaţă Sustenabilă, Raymond Briosche – ofiţer şef al Fundaţiei Naţionale a Grădinilor din Seychelles, Ebrahim Mohamed – director educativ al Asociaţiei „Climate-KIC”, Sigrid Shreeve – fondator al „Voci pentru Natură” şi prezentatorul Georgios Zampas – cercetător în domeniul educaţiei pentru dezvoltare durabilă şi economia mediului. Dragoş, Mircea şi Vlad au fost remarcaţi pentru discursul fluent în limba engleză şi bogat în conţinut. A urmat apoi o dezbatere cu aceeaşi temă, mediată de profesori din Anglia. Inhibiţia şi emoţiile iniţiale au dispărut. Fiecare dintre elevii noştri şi-a ajutat grupul în cadrul discuţiilor. Nivelul lor de comunicare în limba engleză şi abilitatea de a-şi argumenta ideile în special în timpul discuţiilor libere a fost remarcat de Elevi-premiati-2organizatori şi de ceilalţi participanţi. E foarte important pentru un copil să fie luat în serios într-o dezbatere ştiinţifică, într-o sală în care cu mulţi ani în urmă au luat cuvîntul chiar Albert Einstein sau Stephen Hawking” – precizează prof. Corina Toma.

Organizatorii au inclus în program şi o vizită la o şcoală ECO din apropierea localităţii Oxford. „Profesorii şi toţi elevii şcolii ne-au primit bucuroşi, pentru a ne prezenta şcoala şi specificul ei. Vizitatorii au fost invitaţi să participe la diverse ore, au participat la experimente ştiinţifice şi au parcurs traseele secrete din pădurea din apropierea şcolii. Dragoş, Mircea şi Vlad au construit, în timpul orei de geografie despre Islanda, cîte un cuptor solar dintr-o cutie de pizza, o coală de hîrtie neagră şi o folie de plastic, pentru a demonstra cum o parte din energia solară se transformă în căldură. Ne-am luat rămas bun de la gazdele deosebit de primitoare şi am ajuns apoi la The Living Rainforest – adică o seră cu atmosferă umedă, plină cu o mare varietate de plante, dar şi cu animalele ce trăiesc într-un astfel de habitat. În perimetrul acestei grădini inedite, am vizionat filmele de scurt metraj finaliste în concursul «2015 Schools Sustainability Challenge» – adaugă prof. Corina Toma.

Filmuleţul Şcolii Elf despre proiectul „Secrete din Grădina noastră”, realizat de elevii şi părinţii clasei a II-a, coordonaţi de prof. Liliana Cliţan, în parteneriat cu Asociaţia Română de Permacultură, a obţinut premiul II şi suma de 100 de lire pentru sprijinirea iniţiativelor ecologice.

Articole din aceeasi categorie