Educarea spiritului creativ la copii, în atenţia cadrelor didactice din Dej

Spirit-creativ-1Grădiniţa cu Program Prelungit „Arlechino” din Dej a fost, săptămîna trecută, gazda simpozionului regional „Creativitate în sistemul de învăţămînt românesc” – ediţia a IV-a, desfăşurat sub auspiciile Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj.

Activitatea, coordonată de Letiţia Cârlogea, directorul grădiniţei „Arlechino”, şi Lolica Tătaru, inspector şcolar pentru educaţie timpurie, face parte dintr-un amplu proiect educativ întitulat „Educarea spiritului creativ în învăţămîntul românesc” şi are ca scop promovarea creativităţii în rîndul copiilor, dar şi crearea de oportunităţi reale Spirit-creativ-2pentru diseminarea unor experienţe valoroase ale cadrelor didactice, în vederea creşterii calităţii învăţămîntului preuniversitar. Organizatori: Letiţia Cârlogea, Susana Pura, Corina Vîdean, Irodina Ionescu, Maria Tecar şi Simona Macovei.

Desfăşurate pe două secţiuni, activităţile de proiect ale actualei ediţii au cuprins: simpozionul regional „Creativitate în sistemul de învăţămînt românesc” şi concursul de creaţie plastică „Poveşti la gura sobei”, ambele reunind 257 de cadre didactice participante, din 26 de judeţe.

Astfel, pentru simpozion au fost trimise 321 de lucrări didactice, abordînd subiecte ca: proiectarea didactică; cadrul didactic – creativitate şi competenţă; activităţi de tip „outdoor”; management organizatoric etc., în timp ce pentru concurs s-au primit 643 de lucrări ale copiilor (desen, pictură, colaj), lucrări care fac obiectul unei vaste şi colorate expoziţii tematice. De notat că lucrările ştiinţifice ale cadrelor didactice vor fi cuprinse într-un CD Spirit-creatuv-5cu ISBN, ceea ce va permite o largă difuzare a exemplelor de bună practică în rîndul celor chemaţi să asigure educaţia timpurie a copiilor noştri.

Dacă, aşa cum spunea psihologul Arthur Koestler, „creativitatea este un proces de învăţare aparte, la care elevul şi profesorul sînt una şi aceeaşi persoană”, în mod firesc inspiraţia profesorilor pentru desfăşurarea activităţilor îşi are corespondentul în nevoile, dorinţele şi aspiraţiile copiilor. Iar creativitatea copiilor nu poate fi stimulată decît prin activităţile deosebite organizate de profesori.

Este şi principalul argument care stă la baza acestui generos proiect.

M. Vaida

Articole din aceeasi categorie