Daniel Funeriu: Vor fi rezultate foarte bune în combaterea absenteismului şcolar

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, este convins că în anul şcolar 2011 – 2012 absenteismul va fi redus substanţial şi că vor exista rezultate foarte bune la acest capitol. El a declarat, joi seara, după încheierea unei consfătuiri naţionale a inspectorilor şcolari şi a directorilor caselor corpului didactic, organizată la Cluj, că deja s-au făcut paşi importanţi în combaterea absenteismului.

„Am stabilit în cadrul întîlnirii cîteva repere legate de organizarea sistemului şi mă refer la ceea ce ţine de absenteism şi de combaterea absenteismului. Inspectorii şcolari generali mi-au raportat că s-au făcut paşi importanţi în această direcţie, însă mai este mult de lucru. Sînt convins că, pe parcursul acestui an şcolar, vom asista la rezultate foarte bune în ceea ce priveşte reducerea absenteismului şcolar”, a precizat Funeriu.
Ministrul Educaţiei a adăugat că organizarea şcolilor ţine de autorităţile publice locale, iar MECTS are menirea de a stabili politicile generale. „Modul în care se controlează absenteismul şcolar este la nivelul de organizare al şcolii, împreună cu autorităţile publice locale. Punerea în practică a acestor măsuri revine autorităţilor publice locale. Aici se va vedea diferenţa între primarii cărora le pasă de şcoală şi primarii cărora nu le pasă foarte mult”, a completat ministrul Educaţiei.

Potrivit lui Daniel Funeriu, există mai multe posibilităţi tehnice care să contribuie la reducerea absenteismului, de la cartele de acces în şcoală, pînă la cataloage electronice, şi că aceste modalităţi sînt alese de şcoli şi de autorităţile publice.

Ministrul Educaţiei a fost prezent joi, la Cluj-Napoca, la o consfătuire naţională a inspectorilor şcolari generali şi a directorilor caselor corpului didactic din ţară. La reuniunea a participat şi secretarul de stat Oana Badea, care în cursul zilei de joi a vizitat Şcoala Internaţională Cluj-Napoca.

Ea a afirmat că învăţămîntul particular din România poate fi un exemplu de urmat pentru cel de stat, referindu-se în special la ceea ce se întîmplă la Şcoala Internaţională Cluj-Napoca. „Elemente de construcţie a sistemului din această şcoală vor fi pilotate în unităţi de învăţămînt de stat din România într-un proiect al ministerului. Unele lucruri pot fi luate ca bune practici în sistemul de învăţămînt de stat, cum ar fi organizarea, viziunea pe care o are din punct de vedere managerial această şcoală”, a susţinut secretarul de stat Oana Badea.

Articole din aceeasi categorie