Cu o „Bună Ziua’’ nu se face primăvară în trafic

După cum ați putut citi într-una dintre edițiile trecute ale ziarului nostru, municipalitatea clujeană a declanşat procedurile pentru exproprierea mai multor imobile din zona Bună Ziua, în vederea lărgirii și modernizării acestei artere de circulaţie extrem de aglomerate. Acest proiect foarte important pentru viitorul zonei a necesitat prea mult timp și voință politică pentru a putea fi demarat. Deși problemele de trafic au fost în ultimii ani tot mai mari pe această arteră rutieră, autoritățile locale au ezitat să „taie în carne vie’’ și să treacă la exproprieri, cel mai probabil din calcule electorale. În schimb, s-au lansat tot felul de soluții pentru zonă. În acest sens s-a propus instituirea sensului unic pe strada Buna Ziua și amenajarea mai multor sensuri giratorii. Totodată, prin 2017, primarul Boc anunța că sistează eliberarea autorizațiilor de construire, din cauza încărcării foarte mari a traficului. Într-un târziu, autoritățile locale clujene și-au dat seama că nu au încotro și că trebuie să treacă la exproprieri.

Cum sunt vizate nu mai puțin de 64 de proprietăți private, nu este exclus să apară o serie de nemulțumiri legate de valoarea despăgubirilor, ceea ce, mai mult ca sigur, va îngreuna sau chiar bloca derularea proiectului. Nemulțumire pentru unii, satisfacţie pentru miile de șoferi care parcurg acest traseu și care, odată cu lărgirea străzii, vor scăpa de coșmarul ambuteiajelor. Satisfacție și pentru pietoni, care vor avea la dispoziție trotuar pe ambele părți ale străzii, nu ca în prezent, când ei sunt nevoiți, de multe ori, să circule pe carosabil deoarece nu există trotuar decât pe o singură parte străzii. Nu știm cât timp va trece până când pe strada Bună Ziua se va circula pe patru benzi, aşa cum propune Primăria. Important este că, până la urmă, s-a luat decizia în acest sens şi că au început demersurile. Numai că, aşa cum cu o floare nu se face primăvară, nici lărgirea acestei artere nu va rezolva problema traficului din Cluj-Napoaca.

Reprezentanții Primăriei ar putea spune şi că soluţia pentru a scăpa orașul de trafic este construirea centurii sudice, proiect care nu poate fi realizat fără sprijinul Guvernului României. Ei bine, așa o fi. Numai că până la realizarea centurii sudice, municipalitatea are de rezolvat multe alte probleme pentru a putea optimiza cât de cât traficul, la unele dintre acestea fiind nevoie de exproprieri.

De altfel, prin „Strategia de dezvoltare”, document adoptat în 2015 de Consiliul local, municipalitatea s-a angajat ca până în 2020 să ia o serie de măsuri menite să ducă la dezvoltarea infrastructurii de mobilitate în oraș. Deși acest document expiră anul viitor, de o mare parte dintre aceste propuneri nu s-a ținut cont. Iată câteva exemple: lărgirea străzii Tăietura Turcului și construirea în zonă a unui pasaj la nivel cu calea ferată, lărgirea străzii Constanța, lărgirea străzii Uzinei Electrice, lărgirea străzii Clinicilor sau construirea unui pod în zona Teatrului Maghiar. Totodată, s-a mai propus prelungirea liniei de tramvai până la Florești. De asemenea, se impune lărgirea străzii Donath, partea dinspre Florești, ținând cont de faptul că această secțiune este extrem de îngustă și nici nu are trotuare, deşi artera este extrem de circulată, deoarece asigură intrarea și ieșiera din oraș a celor care aleg să folosească mini-centura sudică a Floreștiului.

Toate acestea ar fi trebuit deja realizate, mai ales că sunt prevăzute atât în Planul Urbanistic general cât și în Strategia de dezvoltare. Dar ce mai contează când clujenii s-au obișnuit cu infernul din trafic, în timp ce conducerea orașului stă la vânătoare de like-uri pe internet?!

Cosmin PURIȘ

Articole din aceeasi categorie

One Response to Cu o „Bună Ziua’’ nu se face primăvară în trafic

  1. Unu'

    E clar ca lumina zile că primăria condusă de Boc, își bate joc de clujeni. Toate și încă multe altele puteau fi făcute în 15 ani și totuși mai nimic nu a fost făcut. Câtă vreme șpăgile (pardon, comisioanele) au fost încasate, restul sunt chestii derizorii. Singura soluție este să îi concediem pe toți, dar absolut toți, la anul. Asta dacă nu intră vre-un procuror curajos pe fir mai întâi.