Cîmpeanu: Dezbaterile pe marginea unei noi legi a Educaţiei – pînă la finalul anului

Dezbaterile pe marginea proiectului unei noi legi a Educaţiei vor avea loc pînă la sfîrşitul acestui an, iar, dacă este nevoie, acest termen va fi prelungit, a declarat, într-o conferinţă de presă, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, informează AGERPRES.

Cîmpeanu a spus că printre priorităţile acestei noi legi a Educaţiei se numără debirocratizarea sistemului Sorin-Cimpeanu-4de învăţămînt, statutul personalului din învăţămînt, clasificarea universităţilor şi realizarea unei legături între autorii de manuale şi testele şcolare naţionale. El a arătat că îşi doreşte o lege a Educaţiei care să ofere „stabilitate şi predictibilitate” sistemului de învăţămînt, salarizare în funcţie de performanţe pentru profesori, dar şi re-evaluarea şcolilor profesionale.

„O nouă lege a Educaţiei nu poate fi decît rezultatul unei dezbateri largi, profesioniste, transparente”, a punctat ministrul. În acest sens, el a susţinut că vor avea loc consultări cu sindicate, asociaţii patronale, experţi în educaţie şi „foşti miniştri ai Educaţiei”. „Plecăm de la ce există deja, dar sînt atît de multe modificări,  încît practic o luăm de la zero. (…) Vom constitui grupuri de lucru care să includă reprezentanţii menţionaţi şi care o să vină cu propuneri”, a adăugat Cîmpeanu.

Referitor la sistemul preuniversitar, Cîmpeanu a declarat că îşi doreşte o „debirocratizare a sistemului de învăţămînt”. „Profesorii nu mai trebuie să producă documente, ci progres şcolar, profesorii trebuie să producă manuale şcolare de calitate”, a spus ministrul.

De asemenea, Cîmpeanu a afirmat că noua lege a Educaţiei trebuie să pună accentul pe interdisciplinaritate, dar şi pe promovarea competenţelor elevilor. „O nouă lege a Educaţiei trebuie să dea importanţa cuvenită dezvoltării învăţămîntului profesional, să asigure cadrul care să susţină învăţămîntul special, (…) să asigure reglementarea manualelor şcolare ca elemente de importanţă naţională şi nu ca acum cînd sînt privite ca un bun oarecare”, a arătat ministrul Educaţiei. Acesta a adăugat că există, la nivel guvernamental, o strategie pentru reducerea abandonului şcolar şi de încurajare a învăţării pe tot parcursul vieţii. „Aş vrea ca o nouă lege să asigure o legătură între cei care realizează manuale şi evaluări naţionale. În momentul de faţă, această legătură nu este cum ar trebui să fie”, a mai spus el.

În ceea ce priveşte învăţămîntul superior, Cîmpeanu a subliniat că o prioritate a noii legi a Educaţiei ar fi clasificarea universităţilor şi acordarea unui mai mare grad de autonomie pentru acestea. „Această clasificare ar trebui să fie făcută cu transparenţă”, a spus Cîmpeanu. De asemenea, ministrul Educaţiei a arătat că noua lege are ca prioritate sincronizarea învăţămîntului universitar cu piaţa muncii.

Articole din aceeasi categorie