Atelier de lucru dedicat parteneriatului educaţional în pregătirea copiilor cu deficienţe de auz

Liceul pentru Deficienţi de Auz din Cluj-Napoca a fost, miercuri, gazda unui atelier de lucru cu tema “Valenţe integratoare ale parteneriatului educaţional Şcoală-Familie-Comunitate”, la care au participat reprezentanţi ai instituţiilor de învăţămînt şi de asistenţă socială din ţară, precum şi invitaţi din străinătate.

Directorul liceului, profesor Zoe Piontchevici, a declarat pentru AGERPRES că atelierul a fost organizat în cadrul unui program Leonardo Da Vinci, finanţat de Uniunea Europeană, ce are ca scop dezvoltarea procedurilor inovative în activitatea cu copiii cu deficienţe de auz. Programul este coordonat de Centrul “Charlotte Blouin – Mutualite Francaise” din oraşul Angers (Franţa). Partenerii de proiect sînt instituţii membre ale reţelei europene HIPEN (The European Network for Professionals Working with People with Hearing Impairments), care oferă servicii de educaţie, dezvoltare, recuperare, precum şi sprijin copiilor şi tinerilor cu deficiente de auz din Marea Britanie, Belgia, Finlanda, Norvegia, Franţa şi România.

Zoe Piontchevici a apreciat participarea numeroasă la această acţiune, cu peste 50 de reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei, Inspectoratului Şcolar Judeţean, Universităţii “Babeş-Bolyai”, Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Cluj, Casei Corpului Didactic Cluj, directori şi cadre didactice din cadrul instituţiilor de învăţămînt din ţară.

“Fiecare participant la acest atelier a avut o cîte intervenţie deosebit de interesantă. În luna septembrie a acestui an, urmează să fie publicat un ghid destinat instituţiilor publice, care vor putea afla care trebuie să fie comportamentul adecvat al personalului faţă de tinerii cu astfel de deficienţe”, a spus Zoe Piontchevici.

“Copiii şcolii noastre sînt extrem de dotaţi, dar cu anumite cerinţe educaţionale. Ei se pregătesc în şcolile de acest profil pentru a deveni utili societăţii. Dar şi societatea trebuie să se pregătească pentru primirea lor, în mijlocul ei, fără a-i marginaliza, fără a-i discrimina. Trebuie să vă spun că, azi, în cadrul atelierului de lucru, aceşti copii ne-au prezentat un superb spectacol artistic şi ne-au spus, în doar 15 minute, cît de deosebiţi, de talentaţi şi de sensibili sînt. Cei prezenţi la acţiunea de la liceul nostru au fost extrem de emoţionaţi de acest spectacol, în care copiii ne-au arătat care sînt problemele lor, dar şi ale părinţilor lor care îi iubesc şi le vor doar binele. Sala a rezonat puternic la emotivitatea specială a acestor copii şi s-a implicat în spectacol”, a explicat Zoe Piontchevici.

Directoarea unităţii şcolare a amintit, cu acest prilej, că sunt 215 copii integraţi în programele educative ale Liceului pentru Deficienţi de Auz. La grădiniţă este şi o grupă cu copii care au suferit implanturi cohleare (operaţie prin care le-a fost montat în ureche un aparat electronic, cu ajutorul căruia semnalele acustice se transformă în semnale electronice ce produc reacţia nervului acustic). Aceşti copiii pot să perceapă acum sunetele.

Totodată, directoarea Zoe Piontchevici a arătat că în anul 2011 unitatea şcolară specială a avut prima sa promoţie de elevi de liceu specializaţi în tehnică de calcul, iar această pregătire le va facilita integrarea pe piaţa muncii.

Articole din aceeasi categorie