ANOSR critică lipsa de consultare a Ministerului Educaţiei cu reprezentanţii studenţilor la modificarea legii educaţiei

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) condamnă public decizia Guvernului României “de a folosi mecanismele legale de care dispune în interese personale” şi critică lipsa de consultare a Ministerului Educaţiei cu reprezentanţii studenţilor în ceea ce priveşte emiterea noii ordonanţe de urgenţă care modifică Legea Educaţiei.

“Studenţii sunt consternaţi de modul total nedemocratic şi lipsit de responsabilitate în care Guvernul alege să trateze Sigla ANOSRsistemul educaţional din România, în contextul în care trecem prin al treilea an consecutiv în care este emisă o Ordonanţă de Urgenţă care modifică Legea Educaţiei Naţionale (după OUG 92/2012 – în vigoare de la 19 decembrie 2012 şi 117/2013 – în vigoare de la 30 decembrie 2013) la final de an, în timpul vacanţei de iarnă, fără o consultare prealabilă cu actorii din sistem. Amintim că aceeaşi problemă a fost semnalată de studenţi şi în această vară, odată cu celebrul OUG 49/2014 care a introdus, printre altele, doctoratul la frecvenţă redusă sau posibilitatea înfiinţării de universităţi private de persoane fizice”, se arată într-un comunicat de presă al ANOSR, remis marţi AGERPRES.

Potrivit sursei citate, nemulţumirea studenţilor este “cu atît mai mare cu cît motivarea emiterii acestui act normativ este legată de dorinţa prim-ministrului Victor Ponta de a renunţa la titlul de doctor, nicidecum de problemele reale cu care se confruntă sistemul educaţional”.

ANOSR consideră că acest lucru reprezintă “un abuz de putere extrem de nociv pentru România” din partea Guvernului.

“(…) ANOSR a înaintat de-a lungul timpului numeroase propuneri de modificări legislative către reprezentanţii Ministerului Educaţiei care nu au fost soluţionate pe motiv că “nu se poate justifica urgenţa schimbării” (cum ar fi participarea studenţilor în procent de 25% la alegerea rectorului), însă din explicaţiile oferite ieri de Ministerului Educaţiei a reieşit că dorinţa Prim-Ministrului de a renunţa la titlul de doctorat (fiind singurul care a depus o cerere în acest sens) este un motiv suficient de bun pentru ca Guvernul să schimbe “de urgenţă” legea”, arată comunicatul citat.

Prin acelaşi document, studenţii din ANOSR îi aduc la cunoştinţă noului ministru al Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Cîmpeanu, că sistemul educaţional românesc are “alte probleme mult mai grave care necesită măsuri de urgenţă, cum ar fi subfinanţarea cronică a educaţiei şi lipsa unei metodologii stabile de finanţare a universităţilor, abandonul mare în mediul preuniversitar şi universitar şi lipsa de măsuri eficiente care să sprijine tinerii din medii defavorizate sau probleme de neconcordanţă a sistemului educaţional cu realităţile în care trăim”.

“Aşteptăm textul integral al OUG-ului pentru a ne putea pronunţa asupra prevederilor sale, pentru că de multe ori am avut surprize legate de ce au comunicat reprezentanţii Guvernului şi ce s-a regăsit în document, însă ceea ce este clar pentru noi e că modul în care Guvernul operează cînd vine vorba de educaţie este unul total iresponsabil şi dăunător pentru viitoarele generaţii. Ne vine greu să credem că toate urgenţele din sistemul educaţional se întîmplă mereu în perioada vacanţelor (fie de iarnă, fie de vară) şi nu putem decît să constatăm că momentele alese sunt de aşa natură încît să împiedice reacţiile virulente venite din partea studenţilor, singurii care au mai rămas critici la atrocităţile care se întîmplă în sistemul educaţional”, a declarat preşedintele ANOSR, Cristi Popescu, potrivit comunicatului citat.

Guvernul a modificat în şedinţa de luni, printr-o ordonanţă de urgenţă, legea educaţiei naţionale, stabilind, printre altele, şi cadrul legal care reglementează regimul titlurilor ştiinţifice.

Articole din aceeasi categorie