Apel World Vision pentru susținerea școlii românești

Fundația World Vision România solicită Senatului respingerea propunerii legislative pentru completarea art. 111 din Legea Educației Naționale, care prevede că doar anumite categorii de elevi au dreptul de a primi un laptop sau tabletă.

„Atragem atenția că această propunere legislativă este discriminatorie, nu are la bază un studiu de vulnerabilitate al elevilor din România, iar adoptarea ei blochează accesul echitabil la educație pentru mii de copii vulnerabili din punct de vedere socio-economic. Proiectul de lege a fost adoptat de Camera Deputaților în 28 iulie și prevede aprobarea de cheltuieli cu dispozitivele electronice pentru întreg personalul didactic, însă doar pentru anumite categorii de elevi defavorizați. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care, în data de 3 iulie, președintele României a promulgat legea 109 din 2020, prin care Ministerul Educației va asigura «la cerere» fiecărui elev și profesor laptop sau tabletă pentru educația online” – se arată într-un comunicat al Fundației World Vision România, remis, joi, presei.

În opinia reprezentanților Fundației, modificarea după nici măcar o lună a acestei legi, „fără dezbateri în prealabil cu societatea civilă, cu ONG-urile cu expertiză în educație, elevii, părinții, cadrele didactice, fără să aibă la bază un studiu de vulnerabilitate al elevilor din România, fără cunoașterea impactului pe care l-a produs lipsa accesului la educație asupra copiilor în cele 3 luni de pandemie”, nu face decât „să discrimineze o parte dintre elevi, să adâncească discrepanțele dintre mediul rural și mediul urban și să creeze confuzie în rândul elevilor, părinților și copiilor înainte de începerea noului an școlar”.

Având în vedere evoluția pandemiei de COVID-19 în România, reprezentanții Fundației solicită autorităților cu atribuții în domeniu (de la Guvernul României, Ministerul Educației și Cercetării, Parlamentul României) să clarifice și care vor fi măsurile luate pentru continuarea educației în sistem hibrid sau online din septembrie și când se vor implementa acestea.

„Cu o lună înainte de începerea anului școlar, copiii din România, cu precădere cei din mediul rural, nu au dispozitive electronice sau acces la internet pentru a putea continua educația online. Conform unui studiu al World Vision România, aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore online și peste 55% dintre părinți nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie” – se spune în documentul citat.

În context, World Vision România face un nou apel la sprijinul școlii românești, în special a învățământului rural, amintind că a lansat campania de strângere de fonduri pentru a interveni de urgență în sprijinul școlilor și copiilor din mediul rural odată cu începerea școlii, „în oricare dintre scenariile propuse de Guvernul României”.

Persoanele care doresc să-i sprijine pe copiii de la sate „care vor să continue să învețe, însă ar putea fi lăsați în urmă pentru că nu au resurse”, pot să doneze fie prin SMS la numărul 8864, cu textul SPERANȚĂ (cost 4 euro), fie direct pe site-ul campaniei – https://bit.ly/2X6T8oZ, unde se poate dona orice sumă.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie