TelVerde 0800070030: Suport psihologic și sprijin social pe perioada pandemiei COVID-19

Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, împreună cu Asociația Proacta EDU vine în sprijinul cetățenilor cu o nouă linie telefonică de tip TelVerde, pusă la dispoziție de operatorul de telefonie fixă și mobilă Digi România.

Prin proiectul “Voluntarii Împreună”, a fost operaționalizat un nou număr de telefon – 0800070030, la care apelanții pot beneficia de suport psihologic și sprijin social. Acest număr de telefon se poate apela gratuit, din orice rețea, de luni până sâmbătă, în intervalul orar 8:00-24:00.

Numărul de TelVerde 0800070030 este complementar celui  dedicat exclusiv informării cetățenilor despre COVID-19, precum și platformelor #FiiPregatit și #CeTrebuieSaFac, respectiv numărul TelVerde 0800800358, înființat la 27 februarie 2020, la nivelul Institutului Național de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătății.

Conform declarației dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, această inițiativă vine în sprijinul populației României „într-un moment dificil în care adaptabilitatea și reziliența psihologică sunt elemente importante pentru echilibrul uman”. „Particularitatea acestui proiect constă în faptul că regrupează o comunitate diversă, inclusiv experți, reprezentanți ai mediului asociativ, minorități, persoane cu dizabilități etc.” spune dr. Raed Arafat.

Prin implementarea proiectului “Voluntarii Împreună” se dorește „centralizarea problemelor de ordin psiho-emoțional din teritoriu și punerea la dispoziție a unei infrastructuri de voluntari care sa fie acoperitoare la nivel național, prevenind astfel riscul apariției unor pseudo-specialiști sau falși voluntari”. Toate entitățile juridice interesate să se alăture acestui proiect pot transmite un e-mail de intenție pe adresa voluntar@fiipregatit.ro, urmând a fi contactați în cel mai scurt timp.

Cetățenii sunt rugați să apeleze numărul unic de urgență 112 doar pentru situații de urgență, iar pentru solicitarea de informații legate de noul coronavirus sau pentru suport psihologic și sprijin social să apeleze cele două  linii  de TelVerde, în funcție de specificul informațiilor solicitate.

DSU precizează că, pentru o bună gestionare a situațiilor de stres, tensiune, anxietate, singurătate, frică etc., care pot interveni pe perioada pandemiei de COVID-19, operatorii TelVerde vor face legătura între apelanți și comunitățile suport care fac parte din proiect, „astfel încât populația să primească răspunsul și/ sau sprijinul aferent situației în care se regăsește”.

M. T.

Articole din aceeasi categorie