STS: Peste 11.300.000 de apeluri la 112 în 2019

Operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) au preluat anul trecut 11.301.881 de apeluri, mai puține cu 1.433.955 față de 2018. Apelurile de urgență au reprezentat 51,90% din numărul total al apelurilor recepționate, în timp ce diferența de 48,10% reprezintă, în principal, apeluri efectuate din greșeală, solicitări de informații diverse, farse și apeluri injurioase.

Conform cifrelor date publicității de Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, marți, 11 februarie, 55,4% dintre apeluri au au fost transferate către Ambulanță, 22,9% către Poliție, 6,9% către ISU-SMURD, către Jandarmi 4,1% și către alte agenții 0,4%. În 2019, cele mai multe apeluri la 112 s-au înregistrat în jurul orei 19:00, iar cele mai puține în jurul orei 4:00. În condiții normale de lucru, operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în 12 august 2019 – 37.617, iar dintre acestea, 21.070 au reprezentat urgențe (56,01%).

„În calitate de administrator al SNUAU, Serviciul de Telecomunicații Speciale se preocupă permanent de îmbunătățirea calității serviciilor. În prezent, STS implementează Tehnologia AML (Advanced Mobile Location), cu ajutorul căreia informațiile de localizare din telefon sunt preluate în mod automat și sunt transmise către Serviciul de urgență 112. În acest moment, tehnologia este testată în zona București-Ilfov, urmând ca în perioada următoare să fie operaționalizată la nivel național” – se precizează într-un comunicat al STS, remis, marți, presei.

Principalul avantaj al tehnologiei AML îl constituie furnizarea unor informații de localizare cu o acuratețe ridicată, de ordinul metrilor/ zecilor de metri.

În comunicat se amintește că până la implementarea tehnologiei AML, pentru localizarea persoanelor care sună la 112 sunt utilizate și alte tehnologii. Astfel, aplicația APEL 112, lansată în februarie anul trecut, permite transmiterea coordonatelor geografice ale telefonului mobil către Sistemul 112 în momentul efectuării unui apel de urgență prin intermediul aplicației. Aceasta funcționează pe terminalele de tip smartphone cu sisteme de operare Android sau iOS, iar pentru ca aplicația să poată fi utilizată, trebuie ca serviciul de date (internet) și cel de localizare (GPS) ale telefonului mobil să fie activate.

Complementar cu aplicația mobilă APEL 112, STS a implementat facilitatea Geolocation 112. Apelantul primește prin SMS un link de localizare, prin accesarea căruia coordonatele geografice ale locului în care se află sunt trimise în Sistemul 112. Rămâne de referință localizarea Cell ID/Sector ID, care se face pe baza informațiilor transmise de celulele operatorilor de telefonie mobilă.

Anul acesta, Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU) din România, administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), împlinește 16 ani de la înființare.

M. T.

Articole din aceeasi categorie