STS: 42.173 de apeluri la 112, referitoare la COVID-19

În cele două luni în care pe teritoriul României a fost decretată stare de urgență, la nivel național au fost înregistrate 42.173 de apeluri la 112 referitoare la virusul COVID-19. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații cu privire la restricțiile impuse prin ordonanțele militare – informează Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Potrivit sursei citate, în perioada 16 martie – 14 mai a.c., operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgențe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus. Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când „media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri”.

Apelurile prin care cetățenii raportau simptome specifice au fost direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/ carantină stabilit de autorități au fost direcționate către Poliție, iar pentru cele de informare apelanții au fost sfătuiți să sune la numărul de TelVerde 0800.800.358.

„La debutul pandemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora” – precizează STS.

Cetățenii sunt atenționați să sune responsabil la 112, întrucât apelarea acestui număr în situații care nu reprezintă un pericol pentru viață, proprietate sau mediu, „produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunță urgențe reale”.

M. T.

Articole din aceeasi categorie