Publicul Electric Castle poate dona pentru „Cuminţenia Pământului” prin intermediul brăţării de acces la festival

Publicul festivalului Electric Castle, care se desfăşoară între 14 şi 17 iulie la Castelul Banffy de la Bonţida, poate dona pentru achiziţionarea operei „Cuminţenia Pământului” prin intermediul brăţării de acces la eveniment, arată posterul dedicat campaniei din cadrul evenimentului, informează AGERPRES.

Ministrul Culturii, Corina Şuteu, apreciază că, prin această implicare, întâlnirea dintre „cultură şi popcult merită să aibă loc”. „Mă bucur să merg la Electric Castle şi să beneficiez de sprijinul festivalului pentru Cumintenia-Pamantului«Cuminţenia Pământului». Întâlnirea dintre un artist care a revoluţionat arta modernă – Brâncuşi – şi cultura alternativă, dintre cultură şi popcult, merită să aibă loc”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Corina Şuteu subliniază că opera „Cuminţenia Pământului” este „o resursă fundamentală de creativitate a României” şi, cu ajutorul donatorilor, „va fi păstrată aici, în circuitul muzeal, accesibilă pentru toţi cei care îşi doresc să o privească şi să o cunoască. Ceea ce are ea de oferit este la fel de relevant azi ca în vremea în care a fost gândită de Brâncuşi”.

Corina Şuteu a ataşat, pe pagina sa oficială de Facebook, posterul dedicat campaniei de către festivalul de muzică. Potrivit posterului, publicul festivalului poate dona prin intermediul brăţării de acces pe care fiecare spectator alocă, prin transfer bancar, o sumă de bani pentru a fi cheltuită în spaţiul de spectacol.

Există mai multe modalităţi prin care românii pot dona pentru achiziţia operei: direct prin intermediul site-ului campaniei www.brancusiealmeu.ro, prin intermediul celui mai mare retailer online din România, eMag, unde românii pot cumpăra virtual, pe http://www.emag.ro, „Cuminţenia pământului”, donând astfel în conturile campaniei pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi; virând lei, euro şi dolari, prin transfer bancar sau prin depunere de numerar, în conturile deschise pe numele Ministerului Culturii de către băncile comerciale. Conturile sunt disponibile pe site-ul www.brancusiealmeu.ro.

Potrivit unei estimări publicate recent, până la 1 iulie, în urma campaniei, a fost strânsă suma de 267.595 de euro. Campania de colectă naţională „Brâncuşi e al meu” are ca ţintă strângerea sumei de 6 milioane de euro din donaţii publice, până la sfârşitul lui septembrie. Acestei sume i se adaugă 5 milioane de euro alocate de Guvern, pentru ca opera lui Brâncuşi să intre în proprietatea statului, după achiziţionarea de la proprietarii săi actuali.

Articole din aceeasi categorie