Peste 95.000 de apeluri la 112, de la Cluj, în primele trei luni ale anului

În primele trei luni ale anului 2020 s-au înregistrat 2.539.700 de apeluri la Serviciul de Urgență 112, cu 13% mai puține față de aceeași perioadă a anului trecut. Cetățenii au apelat mai responsabil numărul 112 în 2020, apelurile non-urgente fiind în scădere, pe primul trimestru, cu 14,48% în comparație cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre urgențe au reprezentat solicitări pentru Ambulanță – informează Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

În perioada ianuarie – martie 2020, din totalul de 2.539.700 de apeluri, 1.395.029 apeluri au reprezentat urgențe (54,92%), iar 1.144.671 au fost apeluri non-urgente (45,08%). În luna ianuarie au fost înregistrate 464.907 de apeluri urgente și 384.168 de apeluri non-urgente, în februarie – 459.096 de apeluri urgente și 361.056 non-urgente, iar în martie – 471.026 apeluri urgente și 399.446 non-urgente. Cele mai multe apeluri non-urgente, în perioada ianuarie-martie, s-au înregistrat în București (124.922), Constanța (53.321) și Mureș (51.309) – relevă datele Serviciului de Telecomunicații Speciale (administratorul Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență – SNUAU). În Cluj s-au înregistrat 35.139 apeluri non-urgente.

„Remarcabil este faptul că apelurile non-urgente sunt în scădere cu peste 14% față de aceeași perioadă a anului 2019, când au fost preluate 1.338.517 de apeluri non-urgente. Scăderea numărului de apeluri non-urgente poate fi interpretată drept un semnal pozitiv al faptului că cetățenii au înțeles importanța apelării responsabile a numărului unic de urgență 112” – apreciază reprezentanții STS.

Conform statisticilor, la nivel național, cele mai multe apeluri au fost recepționate de către operatorii STS din cadrul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență București-Ilfov (403.432 de apeluri, din care o medie de 69% au reprezentat urgențe). Pe locul al doilea ca număr al apelurilor efectuate de către cetățeni la 112 se situează județul Iași (119.223 de apeluri, din care peste 63% au fost urgențe), iar pe locul al treilea se situează Constanța (101.925 apeluri, dintre care numai 47,8% au fost urgențe). Clujul se situează pe locul patru, cu 95.352 apeluri, fiind urmat de Prahova, cu 92.408 apeluri

Din totalul de 95.352 apeluri la 112, înregistrate la Cluj, 30.354 au fost efectuate în luna ianuarie (9.667 non-urgențe și 20.687 urgențe), 31.287 apeluri au fost efectuate în februarie (11.745 non-urgențe și 19.542 urgențe), iar 33.711 apeluri au fost efectuate în luna martie (13.727 non-urgențe și 19.984 urgențe).

La nivel național, cele mai multe apeluri de urgență au fost transferate la Ambulanță – 56,88% (963.476 apeluri), urmate de Poliție – 20,77% (351.876 apeluri), ISU-SMURD – 17,72% (300.231 apeluri), Jandarmerie – 4,06% (68.858 apeluri) și alte agenții – 0,56% (9.507 apeluri).

Până la sfârșitul lunii martie, operatorii STS au preluat 32.327 de apeluri referitoare la virusul COVID-19 (dintre acestea, 1.369 au fost fost preluate la Cluj). În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre noul coronavirus, fără a avea urgențe reale – precizează STS.

Conform noii legislații adoptate la sfârșitul lunii martie, apelarea abuzivă a Serviciului de Urgență 112 se pedepsește cu amenzi cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei sau cu prestarea de la 100 la 200 de ore de activități în folosul comunității, iar alertarea falsă a agențiilor de intervenție se sancționează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei sau prestarea de la 200 la 400 de ore de activități în folosul comunității – atenționează sursa citată.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie