Peste 3300 de părinți au apelat în acest an serviciul ALOPEDI 0364-917

Serviciul de sfat pediatric ALOPEDI 0364-917 a fost apelat, în primele trei luni ale acestui an, de 3.386 de părinți – relevă datele unui raport dat, marți, publicității, de Consiliul Județean Cluj.

Potrivit raportului, majoritatea apelurilor – 65% – s-au finalizat cu recomandări care au permis îngrijirea copilului la domiciliu, urmând sfaturile oferite telefonic de către medicul de gardă ALOPEDI. În perioada menționată, doar 12% dintre copii au necesitat consult medical de urgență.

Motivele pentru care părinții au apelat ALOPEDI au fost, în marea lor majoritate, febra, urmată de problemele respiratorii – 21% și problemele digestive – 16%.

Serviciul de sfat medical telefonic al Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca – ALOPEDI 0364-917 este asigurat printr-o linie de gardă special dedicată. Medicii care deservesc acest call-center efectuează un triaj telefonic al urgențelor pediatrice, asigurând sfaturi în situațiile ce pot fi rezolvate la domiciliu, în cazul copiilor fără manifestări sugestive de boală severă. Evaluarea se face prin întrebări ce stabilesc gravitatea stării copilului respectiv, precum și momentul în care copilul are nevoie de consult medical față în față.

„Marele avantaj al acestui serviciu de telemedicină implementat de Spitalul de Copii din Cluj îl reprezintă economia de timp și bani, respectiv confortul asigurat micuților pacienți și părinților acestora, care nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la medic decât în situațiile în care acest lucru se impune cu necesitate. În același timp, ALOPEDI permite decongestionarea unității de primire a urgențelor, aspect esențial, în special în perioade în care riscul contractării unor infecții, preponderent respiratorii, era destul de ridicat, în cazul în care copiii s-ar fi deplasat la UPU sau la camerele de gardă ale spitalelor” – se precizează într-un comunicat al CJ Cluj, remis, marți, presei.

M. T.

Articole din aceeasi categorie