MDRAP şi OPTAR colaborează pentru realizarea unui ghid privind infrastructura pentru biciclete

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) şi Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) au semnat un protocol de colaborare în scopul realizării unui ghid metodologic de reglementare a proiectării, execuţiei, utilizării şi mentenanţei lucrărilor de infrastructură pentru biciclete. Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, acest document va fi promovat printr-un ordin al ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

OPTAR este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de Bicicletadeplasare pentru cetăţeni, indiferent de opţiunea de deplasare aleasă: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul. Asociaţia a primit împuternicirea şi girul Federaţiei Bicicliştilor din România pentru demersul de a participa la elaborarea acestui ghid, se spune în comunicat.

„Promovarea ghidului metodologic de reglementare a proiectării, execuţiei, utilizării şi mentenanţei lucrărilor de infrastructură pentru biciclete este absolut necesară, în contextul în care în România nu există reglementări actualizate privind respectarea unor standarde de calitate privind executarea infrastructurii pentru biciclete. Din această cauză, de foarte multe ori, investiţiile în astfel de lucrări nu au atins obiectivul declarat: încurajarea utilizării frecvente a bicicletei în scop utilitar”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, acest ghid metodologic va veni în sprijinul autorităţilor locale, proiectanţilor şi constructorilor pentru a înţelege nevoile utilizatorilor de biciclete şi pentru a realiza lucrări conforme din care să rezulte o infrastructură viabilă pentru biciclete.

Conform Pactului de la Amsterdam, asumat de MDRAP pe 30 mai, mobilitatea urbană reprezintă unul dintre cele 12 domenii prioritare ale Agendei Urbane a Uniunii Europene. „Prin urmare, prin promovarea proiectului reglementărilor tehnice sus-menţionate, MDRAP urmăreşte susţinerea utilizării cotidiene a bicicletei în scop utilitar, aspect ce va conduce la creşterea mobilităţii şi la creşterea calităţii vieţii în cadrul localităţilor din România”, se mai arată în comunicat.

Articole din aceeasi categorie