De ce sunt nemulțumiți biciliștii

Clubul de Cicloturism „Napoca” își exprimă din nou îngrijorarea față de „lipsa de progres în domeniul infrastructurilor biciclistice”, apreciind că realizarea de noi piste, reluată după „o lungă stagnare”, se face „tot cu grave deficiențe calitative” și fără a se rezolva, întâi, problemele vechi, semnalate: lățimea insuficentă, lipsa de continuitate și de spații laterale de siguranță, prezența diverselor obstacole, marcaje și indicatoare rutiere lipsă, neclare sau greșit amplasate, ce pun în pericol bicicliștii și alți participanți la traficul rutier.

„De exemplu, nouă bandă comună pentru autobuze, troleibuze și biciclete de pe b-dul Nicolae Titulescu este incomodă și periculoasă, pentru că nu respecta lățimea de 4,5 metri, necesară unei asemenea artere comune. Pe Calea Mănăștur se preconizează aceeași abordare profund dăunătoare, în schimb se preconizează lățirea carosabilului și îngustarea trotuarelor, astfel că vorbele frumoase privind promovarea mobilității durabile nu prea au, de fapt, acoperire practică. Noile piste din cartierul Gheorgheni, pe străzi mici, situate între str. Liviu Rebreanu, b-dul Nicolae Titulescu și str. Constantin Brâncuși, și anume pe str. Axente Sever, Heltai Gaspar, Tache Ionescu și Arieșului, anunțate de Primărie, din nou au fost decise fără nici o consultare publică sau măcar a ONG-urilor de profil. Aceste piste sunt din nou pe străzi mici, unde în principiu nu e nevoie de segregare între traficul automobilistic și cel biciclistic, ci doar de reducerea vitezei traficului motorizat (de segregare e nevoie pe marile artere), astfel încât pare tot doar o cacialma inutilă bicicliștilor, destinată să dea bine în statistici, mai ales că în mod halucinant, din schițele publicate de Primărie rezultă că sensul de circulație pe acele piste va fi unic și tot în sensul în care este și bandă pentru autoturisme, în loc să fie invers, astfel încât să permită circulația bicicletelor în ambele sensuri pe acele străzi. Mai mult, în proiectul publicat de Primărie se preconiza, în sfârșit, o lățime decentă, conform bunelor practici internaționale (1,5 metri lățime plus 0,5 metri spațiu de siguranță), însă în realitate este mult mai redusă și lățimea efectivă, și spațiul de siguranță, încât biciclistul ar fi forțat să pedaleze în raza de acțiune a eventualelor portiere deschise intempestiv” – declară directorul executiv CCN, Radu Mititean.

CCN face apel public la „boicotarea acestor pseudo-piste, retragerea de către Poliția rutieră a avizului pentru acestea, obligarea Primăriei la modificarea sau desființarea lor și sancționarea celor vinovați de modul în care au fost realizate”.

Biciliștii își vor exprima nemulțumirile și cu ocazia unui nou marș al bicicliștilor clujeni, organizat joi, 22 august, de Clubul de Cicloturism „Napoca”. Traseul anunțat al marșului este: Piața Unirii – b-dul Eroilor – Piața Avram Iancu – str. Cuza Vodă – Piața Mihai Viteazul – str. I. P. Voitești – str. Gen. Dragalina – b-dul 1 Decembrie 1918 – pasarela albastră peste Someș –  pista de biciclete mal Someș –  str. Uzinei Electrice – Parcul Central „Simion Bărnuțiu” – str. Emil Isac – str. Petru Maior – Piața Lucian Blaga – str. Napoca – Piața Unirii.

Întâlnirea participanților va fi la ora 17:45, în Piața Unirii, iar startul efectiv al marșului se va lua „puțin după ora 18:00”. Ca de obicei, sunt invitați toți clujenii care au bicicletă.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie