ANOSR: Biletele de tren achiziționate online, un drept care rămâne momentan un vis

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) acuză Căile Ferate Române (CFR) și Ministerul Educației Naționale (MEN) că lasă studenții și elevii la cozile interminabile de la ghișee, în lipsa opțiunii de procurare a biletelor online sau la ghișeele rapide. 

„Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România a militat constant pentru drepturile studenților privind accesul la transportul feroviar intern. Atragem atenția asupra faptului că, în momentul de față, Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători – CFR Călători, Ministerul Transporturilor (MT), respectiv Ministerul Educației Naționale (MEN), gestionează într-un mod extrem de deficitar gratuitatea studenților la transportul feroviar intern. La mai bine de un an și jumătate de la dobândirea acesteia, studenții nu pot să își achiziționeze nici acum biletele online, circulând cu garnituri aflate într-o stare execrabilă. SNTFC CFR Călători nu ține cont de solicitările propriilor călători în ceea ce privește creionarea unui mers al trenurilor în acord cu nevoile acestora” – arată ANOSR.

În opinia liderilor Alianței este inadmisibil ca, „în secolul XXI, în plin proces de revoluție tehnologică”, studenții „să îngroașe rândurile la casele de bilete, întrucât nu există voința de a rezolva această problemă”. „Faptul că aceștia nu își pot cumpăra biletele online determină situația din prezent, în care SNTFC CFR Călători nu poate realiza prognoze cu privire la gradul de încărcare a garniturilor, provocând disconfort călătorilor, întrucât există un număr mare dintre aceștia care călătoresc în picioare, dacă mai găsesc un loc. Astfel, vina este împărțită între cele trei instituții în mâinile cărora este soluția, și anume SNTFC CFR Călători, MT și MEN. De asemenea, dacă demersurile necesare ar fi fost întreprinse de la începutul anului universitar curent, astăzi procurarea biletelor online nu ar mai fi reprezentat o problemă pe care să o aducem în prim-plan” – arată ANOSR, adăugând că Ministerul Educației Naționale are obligația de a trimite către Căile Ferate Române, în decurs de maximum două luni de la începerea anului universitar, datele din Registrul matricol unic, „lucru care nu s-a întâmplat nici până acum, dar care este stipulat de art. 5, alin. (5) din Normele metodologice privind acordarea facilităților de transport intern feroviar și cu metroul pentru elevi și studenți, din 31.01.2017”.

„Așadar, a trecut un an universitar complet în care nu s-a făcut nimic în această privință. Ajungând la final și aflându-ne în perioada în care studenții se întorc înapoi în orașele de proveniență sau pleacă în vacanță, ne vom confrunta din nou cu acele cozi interminabile pe care cu toții le-am întâlnit cel puțin o dată. Făcând o comparație cu anul 2017, când luna iulie a reprezentat perioada în care elevii și studenții au achiziționat numărul cel mai mare de bilete în decursul întregului an calendaristic, putem afirma că istoria se va repeta curând, ca urmare a lipsei de interes a celor doi actori mai sus menționați” – arată ANOSR.

Reprezentanții studenților reînnoiesc solicitarea către SNTFC CFR Călători, Ministerul Transporturilor și Ministerului Educației Naționale, de a întreprinde „toate demersurile necesare în vederea respectării dreptului studenților la transport feroviar intern gratuit, civilizat și accesibil, inclusiv prin intermediul mediului online”.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie