Planurile CNADNR în 2016 pentru judeţul Cluj

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) îşi propune să finalizeze anul acesta lucrările la tronsonul de autostradă dintre Gilău şi Nădăşelu şi să înceapă lucrările la tronsonul de 16 km dintre Nădăşelu şi Mihăieşti. Totodată, CNADNR a prevăzut să înceapă lucrările la podul de peste Someş, pentru a face legătura dintre sectorul de autostradă Cîmpia Turzii-Gilău şi Gilău-Nădăşelu. Potrivit unui document al CNADNR, tot în acest an se doreşte finalizarea lucrărilor la autostrada Turda-Sebeş şi începerea lucrărilor la tronsonul Cîmpia Turzii-Ogra.

Termenul de finalizare a lucrărilor la sectorul 3 A Gilău-Nădăşelu a fost fixat pentru 7 aprilie 2016. Pînă acum s-au executat 66 la sută din lucrări, iar pentru finalizarea proiectului CNADNR a alocat 95 de milioane de lei. După cum stau însă, lucrurile se pare că nu se va putea respecta termenul prevăzut în contract pentru a da în folosinţă acest tronson de autostradă. Principala problemă constă în faptul că CNADNR încă nu a obţinut revizuirea acordului de mediu pentru a putea defrişa o pădure de şapte hectare de pe traseul acestui tronson. Pentru a face cale autostrăzii prin această pădure, era nevoie de refacerea acordului de mediu pentru întregul tronson al Autostrăzii Transilvania. Din datele prezentate de CNADNR se pare că acest acord va fi obţinut pînă în luna martie a acestui an. După ce se va obţine acest document, se va trece la defrişarea pădurii şi doar apoi se va vor relua lucrările la autostradă. Ţinînd cont de aceste aspecte e puţin probabil să fie finalizată toată lucrarea pînă în aprilie.

Tot în acest an, CNADNR propune să înceapă lucrările la podul de peste Someş. Compania a prevăzut ca lucrările la acest pod să înceapă în luna iulie şi să le finalizeze pînă la sfîrşitul anului. Pînă acum, însă, CNADNR nu a putut să atribuie contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor deoarece anul trecut procedura de atribuie a fost anulată. Această decizie însă a fost contestată atît la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cît şi la instanţă, însă CNADNR a avut cîştig de cauză. Compania anunţă că în această lună va relua procedura de atribuie a contractului. Cît priveşte tronsonul Nădăşelu-Mihăieşti, de 16 kilometri, CNADNR anunţă că în această perioadă va semna contractul de execuţie a lucrărilor. Şi aici sînt prevăzuţi 95 de milioane de lei, iar termenul de finalizare a lucrărilor este luna septembrie 2017. Contractul putea fi atribuit încă de anul trecut, însă rezultatul procedurii a fost contestat. Din fericire CNADNR a avut cîştig de cauză atît la CNSC, cît şi la instanţă, ceea ce îi permite să atribuie acum contractul de execuţie.

Un alt tronson de pe autostrada Transilvania la care CNADNR îşi propune să înceapă lucrările în acest an este cel dintre Cîmpia Turzii şi Ogra(Mureş). Acest proiect nu va beneficia de finanţare din bugetul de stat, fiind cuprins în Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020. Acest tronson are aproximativ 40 de kilometri, însă şi aici nu pot începe lucrările din cauză că nu a fost actualizat acordul de mediu. Mai mult, în cazul Lotului 1 şi Lotul 3 din acest tronson nu au fost finalizate exproprierile şi procedura de întabulare a terenurilor, iar la Lotul 2 a fost contestat rezultatul licitaţiei.

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost începute în iunie 2004, moment în care proiectul prevedea ca 415 kilometri de autostradă, între Braşov şi Borş, să fie construiţi pînă în 2012. În tot acest timp au fost finalizate însă doar două tronsoane, între Cîmpia Turzii şi Gilău, însumînd 52 de kilometri.
Un alt proiect de infrastructură rutieră ce vizează judeţul Cluj şi pe care CNADNR doreşte să-l finalizeze este tronsonul de autostradă Turda-Sebeş. Conform datelor de la CNADNR, toate cele patru loturi din tronsonul Sebeş-Turda ar trebui finalizate în acest an. După cum stau lucrurile e puţin probabil ca în 2016 se se circule pe acest tronson de autostradă.

Conform contractului, pentru Lotul 1 s-a prevăzut ca lucrările să fie finalizate în octombrie 2016, însă pînă acum nu s-a executat decît 11,5 la sută din proiect. Tot pentru octombrie e prevăzut să fie dat în folosinţă şi Lotul 2. Din cauza problemelor tehnice care au apărut, pînă acum s-au executat doar şapte la sută din lucrări. Ceva mai bine stau lucrurile la tronsoanele 3 şi 4, unde s-au executat aproximativ 40 la sută din lucrări.
De precizat că acestea sînt singurele proiecte de infrastructură rutieră pe care CNADNR doreşte să le deruleze în acest an în judeţul Cluj. Din păcate, nu se menţionează nimic despre noi variante de ocolire.
C.P.

Articole din aceeasi categorie