Noul Call-Center dedicat sfaturilor medicale pediatrice de urgenţă prin telefon a debutat cu succes

Conducerea Consiliului Judeţean Cluj a realizat marţi, 12 mai 2015, împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj, o primă analiză a modului de derulare a activităţii noului serviciu telefonic dedicat de tip „Call-Center” destinat obţinerii de sfaturi medicale pediatrice de urgenţă – 0364-917. Acest serviciu a fost pus la dispoziţia comunităţii clujene de părinţi şi copii începînd cu data de 1 mai a.c. şi se doreşte a fi continuatorul unui alt serviciu medical de urgenţă prin telefon care a funcţionat în cadrul aceluiaşi spital pînă în data de 30 aprilie 2015.

„Nicio investiţie nu este mare cînd vorbim de siguranţa şi sănătatea copiilor noştri, astfel încît continuarea fără nicio întrerupere a activităţii acestui serviciu medical de urgenţă prin telefon a reprezentat pentru noi o prioritate absolută care, iată, s-a materializat în condiţii optime. Profit de acest prilej să mulţumesc echipei manageriale şi medicale a Spitalului de Copii care s-a implicat, cu toate resursele materiale, umane şi logistice disponibile, în implementarea acestui proiect medical şi asigură derularea lui la cele mai înalte standarde din domeniu”, a precizat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj cu atribuţii de preşedinte, domnul Vakar Istvan.

Reprezentanţii CJ Cluj susţin că în cele 11 zile de activitate, la ‘’Call-Centerul’’ de la Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii s-au înregistrat nu mai puţin de 83 de apeluri la numărul unic destinat urgenţelor pediatrice 0364-917. Cea mai frecventă cauză de apelare a fost febra (20 de cazuri), respectiv vărsăturile (10 cazuri). Marea majoritate (52%) dintre apeluri au fost rezolvate prin recomandări la domiciliu, restul de 40 de apeluri fiind finalizate cu consult medical, într-un interval de timp de 2 ore (15 cazuri), respectiv 24 de ore (25 de cazuri). De asemenea, nu au existat apeluri care să necesite finalizarea prin intervenţia Serviciului de Ambulanţă.

Reamintim în acest context faptul că, începînd din această lună, ca urmare a numeroaselor solicitări primite din partea comunităţii de părinţi care au copii cu vîrste cuprinse între 0 şi 18 ani, Spitalul de Urgenţă pentru Copii pune la dispoziţia solicitanţilor un serviciu telefonic al cărui scop îl reprezintă furnizarea de sfat medical sau, după caz, îndrumarea, pînă la consultul efectiv cu medicul de familie sau medicul pediatru. De asemenea, în situaţia în care starea copilului este gravă, medicii pediatri care operează acest serviciu telefonic pot redirecţiona apelul direct către serviciul de ambulanţă (112) pentru asigurarea ajutorului medical de urgenţă sau către medicii de gardă ai spitalului, după caz.
C.P.

Articole din aceeasi categorie