Cum vede ministrul Finanţelor rezolvarea problemei companiilor de ridesharing

Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, consideră că soluţia, în ceea ce priveşte companiile care asigură servicii de mobilitate, este de a aduna la aceeaşi masă toate părţile implicate pentru a se discuta şi adopta un set comun de principii pentru toată lumea.

Întrebat, la Cluj-Napoca, marţi, cum vede rezolvarea situaţiei companiilor de ridesharing, ministrul a precizat că cel mai probabil miercuri va avea loc o întâlnire la Guvern pe această temă.

„Aici este mult de lucru la nivel de guvern. Dacă nu mă înşel, chiar mâine, la Ministerul Transporturilor, m-a sunat şi colegul meu, domnul ministru Cuc, pentru a avea reprezentanţi la această discuţie – Transporturi, cu cei de la Dezvoltare şi cei de la Finanţe… Chiar dacă unii încearcă să mă situeze în această zonă ca cel care pune taxe (…) nu sunt adeptul unor taxe. Sunt adeptul unor reguli puţine, simple, dar pentru toţi cei care trebuie să le aplice. Eu am recomandat într-o discuţie la nivel de Guvern să plecăm de la câteva principii clare: siguranţa cetăţeanului,  servicii de calitate, taxe plătite în mod egal de toţi care fac acest serviciu”, a spus ministrul Teodorovici.

Acesta a precizat că este de asemenea important ca toate companiile care activează în acest domeniu să facă în mod egal plata către stat, „adică să nu fie dezavantajaţi unii sau ceilalţi”. „Sunt principii pe care se bazează o economie”, a spus ministrul. Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală, organizaţie independentă care reprezintă principalele companii de ride sharing şi e-hailing din România, Uber, Bolt şi Clever, a lansat luni petiţia #continuam, o iniţiativă dedicată celor care doresc ca serviciile moderne de transport urban să continue să funcţioneze în România.

Potrivit unui comunicat transmis AGERRPRES, asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală este de părere că doar adoptarea imediată a unei ordonanţe de urgenţă care să reglementeze serviciile de ride sharing va asigura continuarea funcţionării acestora la întreaga capacitate şi va preveni abuzurile împotriva şoferilor parteneri. Asociaţia atrage atenţia că interpretarea greşită a modificărilor aduse Legii Taximetriei săptămâna trecută, precum şi lipsa reglementării specifice, a dus la numeroase acţiuni împotriva şoferilor: amenzi, plăcuţe de înmatriculare ridicate de poliţie şi chiar acte de violenţă.

„Numărul şoferilor activi pe platforme a scăzut cu 25% într-o singură zi, iar timpul de aşteptare pentru comenzile plasate prin cele trei aplicaţii a crescut la peste 10 minute. Segmentul de ride sharing aduce, anual, beneficii, directe şi indirecte, de peste 1 miliard de lei şi oferă un loc de muncă pentru peste 20.000 de şoferi parteneri. Sunt servicii care pun România pe harta transportului urban modern”, se spune în comunicat.

Articole din aceeasi categorie