Copiii născuţi prematur nu prezintă nici o deficienţă în învăţarea matematicii

Copiii născuţi prematur nu prezintă nici o deficienţă specifică în învăţarea matematicii, indică o cercetare realizată de specialişti de la Universitatea Ruhr din Bochum, publicată vineri, informează AGERPRES.

sursa foto: ruhr-uni-bochum.de

sursa foto: ruhr-uni-bochum.de

Spre deosebire de studiile ştiinţifice anterioare, analiza specialiştilor în psihologia dezvoltării de la Bochum a arătat că copiii născuţi prematur nu au rezultate mai proaste la matematica decît copiii născuţi la termen, relatează Xinhua.

Pentru acest studiu, toţi copiii au realizat în momente diferite o serie de teste de abilităţi cognitive şi academice, iar părinţii lor au fost intervievaţi în detaliu.

Copiii prematuri au adesea deficienţe cognitive la o vîrstă mai tîrzie, aşa că se confruntă cu probleme deosebite în rezolvarea unor sarcini complexe, conform analizelor de pînă acum.

Dar pentru a studia deficienţele specifice la matematică ale copiilor născuţi prematur, fără legătură cu o deficienţă cognitivă generală, cercetătorii au măsurat IQ-ul copiilor. Rezultatul a fost că un deficit specific la matematică la copiii prematuri nu poate fi dovedit dacă se ia în considerare IQ-ul, a spus psihologul Julia Jaekel, care a participat la studiu.

Concluzia este că diagnosticul de discalculie, sau incapacitate de învăţare a matematicii, nu se poate pune decît dacă rezultatele unor testări la matematică scad sub o anumită limită în acelaşi timp cu scăderea sub acelaşi nivel a coeficientului de inteligenţă.

Articole din aceeasi categorie