Campanie de semnături pentru construirea metroului la Cluj-Napoca

Social democraţii clujeni au lansat o campanie de strângere de semnături pentru petiţia ‘’Metrou Cluj’’, care îşi propune să susţină realizarea metroului în Cluj-Napoca şi zona metropolitană. ‘’Proiectul nostru propune următorul traseu: Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu, practic o linie care să asigure mobilitatea locuitorilor din municipiu şi localităţile limitrofe dar care să şi facă legătura între Autostrada Transilvania şi platforma industrială de la Jucu. Considerăm că pentru capitala Transilvaniei acest proiect este unul pe măsura ambiţiilor şi oportunităţilor economice şi sociale din ultimii ani. Cluj-Napoca este motorul economic al Ardealului, un templu universitar cu rezultate incontestabile şi un centru al excelenţei medicale, în fiecare an comunitatea noastră generând tot mai mulţi experţi şi tot mai multe proiecte vizionare. În acest context, Clujul milionului de locuitori va deveni o realitate în următorii treizeci de ani iar proiectul introducerii metroului în zona metropolitană este necesar şi util viitoarei dezvoltări urbane’’, arată PSD Cluj.

În Europa sunt mai multe exemple de oraşe cu populaţie comparabilă cu a municipiului Cluj-Napoca în care există metrou. Unul dintre acesta este oraşul italian Brescia. Oraşul este situat la poalele Alpilor, între Mella şi Naviglio, având o populaţie de aproximativ 191.500 de locuitori. Metroul Brescia constă într-o linie automată care leagă districtele nordice ale oraşului de sud-vestul centrului acestuia. În prezent, sistemul are o singură linie şi conectează 17 staţii. Traseul are o lungime de 13,7 km. Acesta este operat de o tehnologie complet automatizată de control al trenurilor fără şofer. În fiecare zi, circa 44.100 de persoane călătoresc cu metroul din Brescia.

 

Un alt exemplu este oraşul elveţian Lausanne. Populaţia în acest oraş era în 2016 de aproximativ 199.000 de locuitori. Sistemul de metrou Lausanne operează atât servicii de tranzit rapide fără şofer pe o rută separatăde grade, cât şi servicii tradiţionale de transport feroviar uşor. Reţeaua este deţinută de două companii distincte. Dintre cele două linii de operare, prima constă într-un traseu de cale ferată uşoară cu capacitate limitată, în timp ce a doua este un metrou complet automatizat care a fost inaugurat în 27 octombrie 2008.

Oraşul Rennes, situat în nord-vestul Franţei, dispune de linie de metrou din 2002. Linia are 9,4 kilometri şi se întinde de la nord-vest spre sud-est de JF Kennedy la Pottery prin Gare de Rennes (cu staţia de metrou), având cincisprezece staţii (dintre care treisprezece sunt subterane).

C. PURIŞ

Articole din aceeasi categorie