Zonele din faţa Operei Maghiare şi Piaţa Gării se modernizează cu fonduri europene

Piaţa Gării şi zona din faţa Operei Maghiare din Cluj-Napoca vor fi reamenajate cu fonduri europene, a anunţat ieri primarul Sorin Apostu. Potrivit edilului, cele două zone sînt cuprinse într-un proiect finanţat din bani europeni prin care, după modernizarea liniei de tramvai, va fi reorganizată şi reamenajată întreaga zonă prin care va trece acest mijloc de transport în comun, dar şi străzile adiacente.

Proiectul propune modernizarea tramei stradale din municipiul Cluj-Napoca, respectiv a următoarelor obiective: strada Calea Baciului, strada Primăverii, strada Plopilor, Splaiul Independenţei, strada Emil Isac, strada George Bariţiu, strada Horea, Piaţa Gării strada I.L. Caragiale, strada Căii Ferate, strada Decebal, strada Oaşului şi Bdul Muncii, strada Cpt. Grigore Ignat, strada Regele Ferdinand, incluzînd 4 poduri: Pod Horea, Pod peste canalul Morii, Pod peste Nadăş, Pod peste valea Chintăului. Bugetul total al proiectului este de 89.895.430,25 lei, din care 70.806775,14 lei reprezintă suma nerambursabilă solicitată din cadrul programului

Apostu a menţionat că în prezent, atît zona Operei Maghiare, cît şi Piaţa Gării suferă de disfuncţionalităţi la nivelul circulaţiei autovehiculelor, dar şi la nivelul contactului şi al parcursului pietonilor spre puncte de interes major precum Parcul Central, Opera Maghiară, Gara centrală, staţiile de transport în comun. ‘’În faţa Operei Maghiare se creează o piaţetă, aşa cum se şi cuvine la o asemenea instituţie. Va fi astfel pusă în valoare o clădire de o importanţă arhitecturală şi culturală deosebită. Prin amenajarea propusă, legătura cu Parcul central se va face direct, prin intermediul unei treceri de pietoni, care deserveşte şi refugiul de tramvai. La Gară principalul impediment este astăzi traficul de tranzit, nodul de transport în comun şi corelarea cu transferul intermodal, care sînt efectuate confuz. De aceea, propunerea grupează circulaţia auto şi tramvai, deplasează liniile de tramvai pentru a separa circulaţia publică de zona de aşteptare din faţa gării. Astfel nu vom mai avea zone conflictuale între circulaţia tramvaiului, circulaţia auto şi cea pietonală. Şi aici în faţa Gării se creează o zonă tipică multor oraşe din Europa, unde există o parcare pentru taxiuri.

Argumentele principale pentru modificările structurale în Piaţa Gării au în vedere tocmai apariţia unui spaţiu public ale cărui calificări să fie la nivelul unei pieţe. Structurarea zonelor de parcaj public şi a staţiilor de taxi reprezintă o prioritate a amenajării propuse, inclusiv prezenţa mobilierului urban destinat aşteptării. Pe ansamblu, reabilitarea spaţiului stradal conţine restructurarea liniilor şi benzilor funcţionale, cu succesiunea de principiu pînă la axul străzii: trotuar cît mai generos posibil, aliniament plantat, pistă de biciclete, bandă de parcare, rigolă pluvială, bandă trafic rutier, platformă tramvai’’, a explicat Apostu.

C.P.

Articole din aceeasi categorie