Veste bună pentru dejeni

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitație proiectarea şi execuţia variantei de ocolire a municipiului Dej. Lucrarea are o lungime de 5,45 kilometri, iar valoarea a fost estimată la circa 104 milioane de lei fără TVA. Potrivit CNAIR, durata contractului va fi de 24 luni: 5 luni perioada de proiectare, 19 luni partea de execuţie a lucrărilor, iar garanţia – minim 36 de luni. „Necesitatea acestei investiţii constă în eliminarea traficului de tranzit – predominant greu şi foarte greu – din municipiul Dej care, în lipsa unei variante ocolitoare, ajunge la ora actuală în oraş pe relaţiile DN 1C (E58) şi DN 17 (E576)“, se arată într-un comunicat CNAIR.
Liderul PSD Cluj, Horia Nasra susține că demersul CNAIR privind centura municipiului Dej vine ca urmare a numeroaselor solicitări făcute pe această temă de deputatul Cornel Itu la Guvern și la miniștrii de resort. „În ultimii ani, deputatul Cornel Itu, a fost inițiatorul și susținătorul constant al proiectului centurii municipiului Dej. Prima solicitare a deputatului la Ministerul Transporturilor a fost în anul 2011, acesta interpelându-l pe ministrul Anca-Daniela Boagiu – Interpelarea nr. 2882B/22-02-2011, apoi au urmat discuții informale și formale cu miniștrii: Dan Șova – interpelarea nr. 125B/19-03-2013, Iulian Matache – Interpelarea nr. 2472B/20-10-2015, Răzvan Cuc – Interpelarea nr. 203B/04-04-2017, Lucian Șova – Interpelarea nr. 1671B/30-05-2018; Solicitările deputatului Cornel Itu, care au plecat și de la susținerea proiectului de către mii de dejeni, au continuat prin discuții cu foștii prim-miniștri ai României și președinții PSD, inclusiv în ultima lună cu președintele Liviu Dragnea. Un rol important în ultimul an l-a avut și secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, dl. Mircea Biban”, a spus Nasra.
La rândul său, primarul municipiului Dej, Costan Morar a anunțat că în perioada următoare municipalitatea va semna un protocol cu CNAIR pentru a facilita realizarea centurii ocolitoare. „Prin acest protocol, administrația locală dejeană își asumă următoarele acțiuni: identificarea proprietarilor de teren în vederea exproprierii pentru secțiunea de tronson-varianta de ocolire a municipiului Dej; demararea procedurilor necesare exproprierilor; realizarea ridicărilor topografice, respectiv întăbularea și dezmembrarea parcelelor aferente în favoarea Statului Român; alipirea tuturor parcelelor aferente și realizarea planului topografic a întregii suprafețe a centurii de ocolire; emiterea autorizației de construcție de către Primăria Municipiului Dej; În paralel cu procedurile de licitație pentru proiectare și execuție noi, administrația face tot ce depinde pentru realizarea obiectivelor asumate prin protocol și din experiența proiectelor anterioare estimez că la finele acestui an lucrările vor demara și din acel moment, în 2 ani, Dejul va avea centura de ocolire. A venit momentul să depășim perioada întrebărilor, interpelărilor și a lamentărilor că nu se poate face nimic”, a spus Costan Morar. Edilul a menționat că proiectul este vital pentru municipiul Dej. „Lipsa centurii ocolitoare a Dejului creează aglomerări semnificative în trafic care duc în perioadele cu tranzit intens la formarea de ambuteiaje atât la intrarea în oraș cât și la ieșire și coloane de mașini a căror lungime este uneori de peste 4 km. Traficul intens (inclusiv trafic greu) afectează și structura de rezistență a podurilor peste râul Someș de la intrarea în municipiu, poduri care nu au fost reabilitate de mai bine de 50 de ani, fiind în aceste condiții de trafic în pericol major de a ceda și a se prăbuși”, a spus Morar.

C.P.

Articole din aceeasi categorie