TIFF 2019

p { margin-bottom: 0.1in; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 10); line-height: 120%; text-align: left; }p.western { font-family: „Liberation Serif”,serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: „Droid Sans Fallback”; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: „FreeSans”; font-size: 12pt; }a:link { }

Uzina Filmelor de Amatori în premieră în festivalul clujean

Conceptul creat de renumitul regizor, scenarist si producător francez Michel Gondry (Oscar 2005 pentru Cel mai bun scenariu original Eternal Sunshine of the Spotless Mind) oferă publicului șansa de a-și crea propriul film, punând la dispoziție decoruri, echipament și toate resursele necesare. Proiectul este organizat sub egida Sezonului România-Franța 2019 și va fi deschis curioșilor în perioada 31 mai – 31 iulie.

Creată de regizorul, scenaristul și producătorul francez Michel Gondry, Uzina Filmelor de Amatori este o instalație interactivă revoluționară, gândită să dezvolte, să cultive și să răspândească pasiunea pentru film, imaginația și creativitatea în rândul publicului larg. La fel ca Jack Black și Mos Def în Be KindRewind (r. Michel Gondry, 2008), participanții care se vor înscrie la o sesiune de creație în cadrul Uzinei Filmelor de Amatori vor răspunde provocării de a realiza filme de la A la Z, în contra-timp.

Un studio cinematografic construit de la zero în spațiul CREIC – Centrul de Excelență pentru Industriile Creative (Strada Lombului FN, Cluj-Napoca), cu peste 15 decoruri individuale incluse, este șansa publicului de a experimenta tot ce se întâmplă în fața, dar și în spatele camerelor de filmat. Timp de trei ore, participanții vor lucra în echipe și vor parcurge, sub îndrumarea instructorilor Uzinei, toate etapele de producție: de la scenariu, distribuție, regie, până la crearea efectelor speciale și a coloanei sonore. La finalul fiecărei sesiuni, filmele vor fi proiectate, vor intra în posesia autorilor și vor putea fi distribuite de aceștia, pentru a obține binemeritata apreciere a publicului.

În ultimii ani, proiectul a fost implementat în mai multe orașe din lume, precum Montreal, Buenos-Aires, Frankfurt, Moscova, Rotterdam, Paris sau Cannes. Pe lângă componenta sa de divertisment, proiectul are marele atu de a dezvolta în rândul publicului larg noi competențe, transformându-i în utilizatori critici ai produselor media.

Articole din aceeasi categorie