Simeze clujene Galeria Casa Matei

Rezoluţie urbană”, vernisaj Adina Comşa

marţi, 3 martie, ora 19

Adina Comşa este absolventa Liceului de artă din Sf. Gheorghe. Au urmat cum era şi firesc, studiile licenţă la Universitatea de Artă şi Design Cluj-Napoca – specializarea grafică (2004/2008), cele de masterat (2008 – 2010), finalul însemnînd doctoratul în artele vizuale (2010/2014). Experienţa profesională înseamnă Şcoala Internaţională Cluj-Napoca, preparator universitar titular (secţia pedagogia artelor plastice şi decorative, respectiv grafică).

Activitatea expoziţională a debutat în 2006, odată cu Salonul Naţional al Studenţilor (Tulcea), urmînd prezenţe anuale pe axa Poznan (‘Grafika’), Wroclaw (4th International Drawing Competition), Sf. Gheorghe (Bienala internaţională de grafică), Zalău (‘Ceaţă – Fog – Brouillard’), Cluj – Napoca (Muzeul Naţional de Artă; Salonul annual de artă), Atena, Bucureşti (Bienala Enescu – Ebienale. Mesaj codat), Piatra Neamţ, Sighişoara, Arad, Macerata (‘Peissaj’, expoziţie personală), … Ca experienţe profesionale acumulate sînt de amintit participările în diverse programe naţionale şi internaţionale cum sînt cele din Italia (Macerata), Marea Britanie (University of Salford), Belgia (Ecole Superieure des Arts Saint – Luc,Liege).

Este distinsă cu premiul III, secţiunea grafică, în cadrul Concursului Naţional ‘Ion Irimescu’, Fălticeni, 2005. Din 2010 este membră a Uniunii Artiştilor Plastici din România, Filiala Cluj.

Rezoluţie urbană, potrivit lectorului universitar dr. Anamaria Tomiuc, “este momentul zero al proiectului. Fascinată, în plimbările sale prin noile cartiere ale oraşelor lumii, atît de arhitectura contemporană, de structurile, scheletele metalice ale zgîrie – norilor care populează aceste spaţii, cît mai ales de reflexiile create prin oglindirile succesive ale suprafeţelor vitrate ale acestora, Adina Comşa reconstruieşte peisaje citadine. Desenele, în marker pe hîrtie, asamblează o compoziţie de o rafinată sensibilitate într-o serie de experimente cromatice care influenţează însuşi procesul percepţiei (…) Lucrările expuse devin un memento subiectiv al urbanului, o rezoluţie personală instituită prin linie şi culoare într-o formă unitară, ce dezvăluie un dinamism paradoxal şi o senzaţie de mişcare, de pasaj, printr-o serie succesivă de reprezentări ale proiecţiilor individuale asupra peisajului citadin”.

Demostene ŞOFRON

Articole din aceeasi categorie