Se demolează o stație de transport în comun din Mărăști

Stația de transport în comun de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, amenajată vizavi de Piața Mărăști, va fi demolată.
Conform proiectului de hotărâre care va fi dezbătut de consilierii locali clujeni, artera Bulevardul 21 Decembrie 1989 are o importanță majoră în țesutul urban al orașului, fiind poarta de intrare dinspre est, fiind și singura legătură directă a zonei centrale cu aeroportul. Aleșii vor dezbate, în ședința de vineri, demolarea construcțiilor din această stație de transport. Este vorba de un imobil în care funcționează două magazine, un birou dispecer al CTP și un birou de bilete. În proiectul de hotărâre se arată că CTP Cluj-Napoca a elaborat proiectul „Modernizarea și extinderea sistemului de transport public în zona metropolitană Cluj – etapa I”, care include modernizarea a 87 de stații. Obiectivele strategice ale acestuia sunt accesibilitatea, siguranța și securitatea, mediul, eficiența economică și calitatea mediului urban. În același timp, conform proiectului de hotărâre, calitatea punctelor de oprire și a zonelor de așteptare ale transportului public este esențială pentru păstrarea călătorilor și pentru atragerea de noi călători.
„Zona este un important loc de atracție pentru locuitori datorită amplasării în centrul cartierului, datorită multitudinii de spații comerciale, de alimentație publică și servicii, datorită spațiului de circulație pietonală extrem de generos, dar și a amplasării în vecinătate a unor dotări de interes supramunicipal și municipal – sediul Consiliului Județean Cluj, Biblioteca Județeană, piața de cartier, sedii de bănci și instituții. Zona s-a dezvoltat după 1990, în lipsa unei viziuni de ansamblu și de perspectivă. Se constată că privatizarea spațiului urban s-a făcut neorganizat, inițiativa desfășurându-se liber și oarecum haotic. Se consideră necesară o recâștigare a spațiului public prin regândirea stației de transport în comun, adaptarea la nevoile comunității, (inclusiv la nevoile individuale ale persoanelor cu mobilitate redusă) și realizarea unui design conceptual la polul opus al opțiunii strict utilitariste ce a predominat în anii 90, când au fost realizate stațiile”, se arată în proiect.
Potrivit inițiativei, în acel spațiu se identifică posibilitatea de reamenajare a stației de transport în comun, construirea de fântâni arteziene, plantații, și spații verzi și amplasarea de bănci și mobilier urban integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spațiilor publice din întregul ansamblu.
Anca M. Colibășanu

Articole din aceeasi categorie