PSD a susținut creșterea nivelului de trai al românilor, mai ales al pensionarilor

Lia Olguța Vasilescu a realizat o radiografie a măsurilor luate de PSD în beneficiul românilor, mai ales al pensionarilor. Fostul ministru al Muncii face o comparație între guvernarea PSD și guvernarea PNL (pe atunci PDL).

„PSD este partidul care a realizat cele mai mari reduceri de taxe în România în ultimii 30 de ani. După ce guvernarea PNL a majorat TVA de la 19% la 24%, a crescut taxele firmelor, a impozitat pensiile, guvernarea PSD s-a remarcat întotdeauna prin reducerea taxelor și stimularea economiei. Astfel, PSD a readus TVA la 19%, iar anul trecut a redus TVA la doar 5% în domeniul turismului. De asemenea, peste 90% dintre firmele românești beneficiază azi de cel mai bun regim fiscal din istoria recentă a României: doar 1% din cifra de afaceri! Tot PSD a eliminat 102 taxe care vizau în mod direct populația, respectiv taxa radio-TV, taxa pentru înmatriculare auto, taxele pentru schimbarea sau înnoirea buletinului, pașaportului etc”, a declarat recent Lia Olguța Vasilescu.

Lia Olguța Vasilescu a afirmat că PSD a luat măsurile necesare pentru ca în buzunarele pensionarilor să rămână mai mulți bani, pe lângă celebrele creșteri ale punctului de pensie.

„În același timp, PSD a scutit toți pensionarii de plata contribuțiilor sociale, iar pe cei cu pensii mai mici de 2.000 lei i-a scutit și de plata impozitului, în timp ce pentru ceilalți a redus impozitul pe venit de la 16% la 10% din ceea ce depășește acest prag. În acest fel, PSD a lăsat mai mulți bani în buzunarele pensionarilor, în plus față de creșterile succesive ale punctului de pensie, cu valori mai mari și în avans față de prevederile inițiale ale legii”, a mai spus Olguța Vasilescu.

Guvernul PSD finanțează proiectele clujenilor: 670,367,594 de lei pentru dezvoltarea localităților din Cluj!

Parlamentarii PSD Cluj au susținut alocarea celor 670,367,594 de lei de către Guvernul PSD, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, pentru obiective de dezvoltare și modernizare din județul Cluj.

„Este important că au fost finanțate proiecte necesare dezvoltării județului Cluj, de la îmbunătățirea infrastructurii rutiere, înființarea sau extinderea rețelelor de canalizare, alimentare cu apă și până la modernizarea unor școli pentru copiii noștri. De asemenea și drumurile județene au fost finanțate cu o sumă considerabilă, fonduri necesare având în vedere restanțele și pasivitatea Consiliului Județean Cluj.

În continuare, alături de colegii deputați Cornel Itu, Cristina Burciu și senatorul Vasile Ilea vom sprijini proiectele județene și regionale ale Clujului” a declarat deputatul Horia Nasra, președintele PSD Cluj.

Programul National de Dezvoltare Locala (PNDL) reprezintă sursa principală de finanţare pentru infrastructura locală şi are la bază principiul conform căruia în fiecare localitate din țară trebuie să fie asigurat un set minim de servicii publice (10S), în domeniile: sănătate, educație, apă – canalizare, energie termică și electrică, inclusiv iluminat public, transport / drumuri, salubrizare, cultură, culte, locuire și sport.

Cea de-a doua etapă a programului finanțează 9.500 de obiective de investiții, dintre care 2.500 de creșe și grădinițe, 2.000 de școli și 5.000 de alte obiective (din toate domeniile eligibile). Pentru aceste investiții sunt alocate fonduri în valoare de 30 de miliarde de lei credite de angajament.

Finalizarea autostrăzii Turda-Sebeș a intrat în linie dreaptă

Pentru guvernul PSD autostrada Turda-Sebeș este un proiect fanion de infrastructură. Finalizarea acestui obiectiv, alături de autostrăzile Câmpia Turzii – Târgu Mureș și Autostrada Transilvania va transforma Clujul într-un nod de autostrăzi în inima României.

Finalizarea autostrăzii Turda-Sebeș a intrat în linie dreaptă, după ce din aprilie, a început mobilizarea la muncă pe cel mai lung lot al Autostrăzii Sebeş-Turda, lotul 2. În lucru sunt loturile 1 și 2.

Lotul 1 se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia.

Despre acest lot, ministrul transporturilor, deputatul PSD Răzvan Cuc, a declarat recent, la Alba Iulia, că va fi gata până la sfârşitul anului în curs: „Lotul 1 va fi gata la sfârşitul anului”.

Lotul 2 are o lungime de 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud.

Antreprenorul general a crescut mobilizarea în mod considerabil, pe lot fiind aduse 60 de basculante de la o firmă prestatoare iar în următoarele două săptămâni aceeași firmă va mai aduce încă 40. În total, pe tot lotul 2 al autostrăzii, antreprenorul va ajunge să lucreze cu circa 130 de basculante, număr care îi va permite să facă un progres bun.

Creșterea ritmului de lucru la lot a survenit în urma unei vizite fulger a ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, care a declarat: „Prima dată am vizitat lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda. Am avut o discuţie puţin mai dură cu constructorul acestui lot pentru că am văzut că nu s-a mobilizat aşa cum i-a spus să o facă la prima vizită. Deşi plăţile sunt la zi pentru acest antreprenor, înţeleg că sunt anumite probleme legate de plata subcontractorilor. Este inadmisibil şi nu voi tolera, sub nicio formă, ca în condiţiile în care antreprenorul general este plătit la zi, să nu plătească firmele româneşti”.

Finalizarea loturilor 1 și 2 vin în completarea loturilor 3 și 4, care au fost inaugurate anul trecut.

Lotul 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 41+250 – km 53+700, între localitățile Aiud – Mirăslău are o lungime de 12,45 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA. Valoarea contractului aferentă lotului 3 a fost de 420 milioane lei fără TVA.

Lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 53+700 – km 70+000, între localitățile Mirăslău – Turda are o lungime de 16,30 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. – PORR Bau GmbH. Valoarea contractului pentru lotul 4 a fost de 470 milioane lei fără TVA.

Autostrada Sebeș – Turda va asigura o legătură între secțiunile autostrăzii existente A1 – Orăștie-Sibiu și A3 – Gilău-Câmpia Turzii, cu o lungime totală de aprox. 70 km, o viteză de proiectare de 120 km/h, inclusiv 7 intersecții, 4 servicii, 4 zone de odihnă, 1 centru de întreținere și control, 1 centru de întreținere și monitorizare și 66 de structuri.

Autostrada va conecta orașele Sebeș, Alba Iulia, Teiuș, Aiud și Turda. Valoarea totală a obiectivului ”Autostrada Sebeș – Turda” este de 1,9 miliarde lei (cu TVA) și a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% a reprezentat contribuția Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională – 1.2 miliarde lei, contribuția națională (bugetul de stat) – 405 milioane de lei iar restul de 330 milioane de lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Realizat la comanda PSD de Casa de Editură Napoca SRL.

CMF: 4119008

Articole din aceeasi categorie